اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ما در مدیریت مزارع نیشکر باید به مصرف بهینه آب توجه جدی داشته باشیم و مدیریت مصرف آب برای ما امری حیاتی است.
عبدعلی ناصری در حاشیه برگزاری مجامع سالیانه کشت و صنعت‌های نیشکری اظهار کرد: اگرچه امسال از لحاظ میزان آب استان مشکلی نداشت اما ما باید چه در وضعیت ترسالی و چه در شرایط بحرانی، مدیریت دقیقی در مصرف آب داشته باشیم و چنان رفتار کنیم که انگار همواره با محدودیت آب روبرو هستیم.

وی افزود: باید در مصرف آب، نیاز گیاه را در نظر داشته باشیم و آب را فقط در حد نیاز گیاه مصرف کنیم. از هدررفت آب در تمامی چرخه تولید جلوگیری و بر مصرف آب، حسابداری دقیقی اعمال کنیم.

ناصری تصریح کرد: منطق تولید استراتژیک ایجاب می‌کند، ما با دقت بدانیم که چقدر از نهاده‌ها و منابع ما، صرف تولید محصول می‌شود و چقدر هدر می‌رود، باید در این زمینه چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ زیست محیطی و چرخه اکولوژیک، موازنه دقیقی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگرچه از لحاظ راندمان آبیاری سطحی از متوسط کشوری حدود 20 درصد بالاتر هستیم اما نباید به این قانع باشیم.

ناصری ضمن تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب خاطرنشان کرد: باید بدانیم آبی که مصرف می‌کنیم چه میزان صرف تولید محصول می‌شود، آب را باید در فرآیند تولید محصول، از مبداء ورود به کشت و صنعت تا تغذیه گیاه، نقطه به نقطه رصد کنیم و با یک نقشه راه علمی و مهندسی‌شده راندمان و بهره‌وری آب را در بالاترین شرایط حفظ کنیم.

وی همچنین با اشاره به روزهای پایانی کشت سالیانه نیشکر افزود: برنامه کشت امسال- که اکنون آخرین مراحل خود را طی می‌کند- با ثبت رکوردی بی سابقه در توسعه نیشکر به همت پرسنل این شرکت محقق شد و با افزایش کشت ۵۰ درصدی و عبور از مرز کشت بیش از ۲۰ هزار هکتار نیشکر، گام مهمی در تسریع جبران خسارت‌های خشکسالی و سیلاب برداشته شده و چشم‌انداز تولید سال‌های آتی را نیز بهبود خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان پیش‌بینی کرد که امسال حدود ۴۰۰ هزار تن شکر در مجموعه این شرکت تولید شود و این تولید سال به سال افزایش قابل توجهی یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار