اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
معاون عمرانی استاندار:
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: باوجود تنوع موقعیت‌های تاریخی و باستانی در بیشتر مناطق خوزستان، از ظرفیت‎های گردشگری این استان هنوز به شکل مطلوب استفاده نشده است.
فاضل عبیات در همایش نکوداشت روز جهانی جهانگردی که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، بیان کرد: مهمترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان جاذبه‌های طبیعی است که از شمال شرق تا نقاط مرزی آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مناطق بکر هستند، افزود: نیاز است تا از استعدادهای موجود در این حوزه استفاده‌های بیشتری شود که نتیجه آن بهبود نرخ اشتغال در خوزستان خواهد بود.

وی ادامه داد: به واسطه سدسازی‌ها، خوزستان از دریاچه‌های متعددی برخوردار است که می‌تواند به رونق صنعت گردشگری بیش از پیش کمک کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اقدامات صورت گرفته در شهرهای ایذه، دهدز و نیز سد کارون سه و چهار در جذب گردشگر را نیاز به ساماندهی بیشتر دانست و افزود: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مراکز و موقعیت‌های تاریخی و باستانی موجود در نقاط مختلف خوزستان می‌تواند در بحث رونق گردشگری این استان تاثیرگذار باشد.

عبیات از آمادگی مدیریت ارشد استان در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها با کمک بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مشوق‌هایی برای حمایت از این حوزه برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این نیز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خواسته می‌شود تا با حمایت شورای برنامه‌ریزی استان و همچنین کارگروه زیربنایی به رفع مشکل فعالان حوزه گردشگری اقدام کند.

وی خوزستان را دارای زمینه و جاذبه‌های ذاتی در راستای حضور سرمایه‌گذاران این حوزه دانست و افزود: این درحالی است که فرآیندهای اداری در این زمینه برای فعالان بخش خصوصی تا حدودی مشکل ساز شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران پیش از این طرح هایی را ارایه و برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده بودند اما پس از اینکه با موانع پیش رو که از جمله آن استقبال نکردن مدیران است، روبه رو شدند سرمایه‌های خود را به دیگر نقاط کشور هدایت کردند.

عبیات به مقایسه آماری فعالیت های گردشگری خوزستان در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ پرداخت و گفت: در سال ۹۶ تعداد ۴۱ طرح با دو هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی و در سال ۹۷ تعداد ۱۶۷ طرح با اشتغالزایی هشت هزار و ۳۲۳ نفر در خوزستان موفق به دریافت مجوز شده‌اند. 

وی افزود: می‌توان گفت پیشرفت اجرای این طرح‌ها رضایت بخش است اما دریافت مجوز بهره برداری از آن‌ها می تواند باعث اثرگذاری بیشتر توسعه صنعت گردشگری در خوزستان باشد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی روستایی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه استان خوزستان به شکل ویژه ای حضور داشت و ظرفیت‌های بوم‌گردی این استان بیش از پیش معرفی شد.

عبیات با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوزستان بیشتر از میزان توجهی است که صورت گرفته، بیان کرد: اینکه سرمایه گذاران خوزستانی حوزه گردشگری در خارج از استان به فعالیت‌های خود می‌پردازند باید برای متولیان و دستگاه های مربوطه یک هشدار باشد.

وی ادامه داد: بوم‌گردی می‌تواند در رونق صنعت گردشگری در استان خوزستان به یک اولویت تبدیل شود و از این بابت ضرورت همکاری همه دستگاه های مربوطه لازم است.

برپایه اعلام میراث فرهنگی، شهریور امسال ۹ اثر طبیعی جزیره واسطه گپو، جزیره واسطه کشکو غربی، جزیره واسطه شرقی، جزیره دیره، جزیره بنه، جزیره قبر ناخدا و جزیره ندل‌گار در ماهشهر، خورهای این شهرستان و آبشارهای آرپناه شهرستان لالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. همچنین براساس قوانین مرتبط با ثبت، هرگونه اقدام حفاظتی و مرمتی در آثار ثبتی با تایید و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان‌پذیر خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار