اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بر لزوم حمایت تشکل‌های عالی کشوری از کارگران معترض واحدها و مطالبه‌گری برای لغو خصوصی‌سازی تاکید دارد.
پس از تجمع روز بیست و هشت مهرماه کارگران آذرآب، ۲۱ کارگر این مجتمع صنعتی بازداشت شدند. خواسته‌ی کارگران آذرآب، تعیین تکلیف سهامدار مجتمع و بازگرداندن اختیار و مالکیت آن به دولت است.

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در ارتباط با اعتراض این کارگران و دیگر واحدهای استان مرکزی می‌گوید: ما در استان مرکزی هرچه می‌کشیم، از خصوصی‌سازی‌ست.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در ارتباط با خواسته‌های کارگران آذرآب و بازداشت این کارگران می‌گوید: در دو دهه گذشته، قراردادهای کار با ماهیت مستمررا موقت اعلام کردند تا قراردادهای موقت را گسترش دهند تا جایی که دیگر نیازی به اجرا وحاکمیت ماده ۱۲ قانون کار نباشد و پس از آن بتوانند با خصوصی‌سازی سهل و آسان، اموال بیت‌المال را به سرمایه‌داران و رانت‌خواران به ثمن بخس واگذار کنند.

او ادامه می‌دهد: قراردادهای موقت را گسترش دادند و قانون اساسی و قانون کار را از حیز انتفاع ساقط کردند تا کارگران به دنبال حاکمیت اراده در عقد قرارداد کار نباشند.

حبیبی در ادامه به لزوم حمایت از کارگران آذرآب اشاره می‌کند: تشکل‌های کارگری چون کانون عالی شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران و مجمع نمایندگان کارگری کشور، بایستی از کارگران شرکت‌های  نیشکر هفت تپه و هپکو و آذرآب، حمایت همه‌جانبه کنند. باید تمام قد و همه‌جانبه، حداقل در قالب بیانیه رسمی، یا مذاکره و نامه‌نگاری با مسئولان سه قوه از کارگران هفت تپه؛ هپکو و به ویژه آذرآب حمایت کرده و ضمن مطالبه‌ی آزادی کلیه کارگران زندانی و مختومه شدن محکومیت آنها، مطالبات کلیدی این کارگران را پیگیری کنند.

او در ادامه می‌افزاید: تشکل‌های عالی کارگری، در کنار کارگران آذرآب و هفت‌تپه و هپکو باید بخواهند خصوصی‌سازی متوقف و شرکت‌های فوق به دولت برگردانده شود و در صورت اصرار به واگذاری، سهام قابل توجه و قابل قبولی را به کارگران در قالب سهام ترجیحی و تعاونی کارگری واگذار کنند.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار