اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: وضعیت عدالت آموزشی در استان، خوب نیست و در مناطق کم‌برخوردار مشکلات فراوانی وجود دارد.
شوشان: علی‌حسین حسین‌زاده در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۸ آبان) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در جلسه‌ای مساله‌ای را مطرح کردند و فرمودند که ان‌شاءالله که پست‌ها و مسئولیت‌ها در آخرت به درد شما بخورد. در ارتباط با بحث آموزش و پرورش، اگر شاخص‌ها را در نظر بگیریم، نشان‌دهنده این است که وضعیت آموزش و پرورش در کشور وضعیت خوبی نیست و مشکلات زیادی دارد. باید چاره‌ای بیاندیشیم. آموزش و پرورش خوزستان هم از این وضعیت جدا نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه اصلی خود را به خوبی ایفاء نکرده است، گفت: متاسفانه شاخص‌ها و آسیب‌های اجتماعی حکایت از این دارد که در حوزه‌های زیربنایی یعنی آموزش و پرورش که مهم‌ترین رکن بعد از خانواده است، وظیفه‌ اصلی به خوبی انجام نشده است. البته بیان این مساله، انکار زحمات معلمان نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: این مساله بیان‌کننده این است که ما از اهدافی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم، فاصله داریم. امیدوارم وزیر جدید با نگرش علمی که دارد، باعث تغییر رویکردها در حوزه آموزش و پرورش شود و شاهد بازگشت جایگاه این نهاد مهم در کشور باشیم. آموزش و پرورش استان خوزستان رتبه خوبی ندارد و نیاز به یک مدیریت جهادی برای رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در آموزش و پرورش نیاز به یک جهش دارد، گفت: شاخص‌های آموزشی ما باید تغییر پیدا کند. وضعیت عدالت آموزشی در استان، خوب نیست. در مناطق کم‌برخوردار مشکلات فراوانی وجود دارد که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. استانداری به همراه آموزش و پرورش، بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرده و به تحصیل بازگردانده است. در سایر مناطق کم‌برخوردار اقداماتی انجام شده‌ است اما کفایت نمی‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: مدیرکل جدید باید از همه نیروها استفاده کند و با یک عقل جمعی در راستای کاهش مشکلات آموزش و پرورش گام بردارد. سیاسی‌ترین نهاد در کشور آموزش و پرورش است، اما اگر بخواهند سیاسی برخورد کنند، بزرگترین مشکل بر مشکلات فعلی افزوده خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار