اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند درباره خودروهای انبار شده در بندر خرمشهر گفت: بر اساس نامه اخیر رئیس دفتر رئیس جمهوری، قرار است وزیر اقتصاد پیش نویس مصوبه ترخیص این خودروها را برای تصویب به هیات دولت تقدیم کند.
روز یکشنبه گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص ۱۰۴۸ خودروی وارداتی با دستور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ در حالی که هنوز پس از دو سال، وضعیت خودروهای دپو شده در بنادر مناطق آزاد به سرانجامی نرسیده است. خودروهایی که تعداد آن‌ها فقط در بندر خرمشهر ۲۶۰ دستگاه اعلام شده و به گفته منطقه آزاد اروند، دولت باید برای ترخیص به آن‌ها مجوز بدهد.

پیشتر گفته می‌شد این خودروها پیش از صدور بخشنامه ممنوعیت ورود خودرو به کشور وارد شده بودند اما به دلیل تفسیرهای مختلف از بخشنامه‌ها، جلوی ترخیص آن‌ها گرفته شد. با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص ۱۰۴۸ خودرو عده‌ای از افراد گمان کردند که این دستور شامل حال خودروهای دپو شده در مناطق آزاد نیز می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در این زمینه به خبرنگار اقتصادی توضیح داد: بر اساس نامه اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، قرار شده وزیر اقتصاد پیش نویس مصوبه را آماده کرده و از هیات دولت مصوبه آن را دریافت کند.

به گفته «سید علی موسوی» نامه اخیر وزیر صنعت برای ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودرو همگی مربوط به خودروهایی است که ثبت سفارش شده بوده و در گمرکات بوشهر، بندرعباس، تهران و .. دپو شده بودند.

وی ادامه داد: این خودروها عموما مربوط به نمایندگی‌ها بوده و به سرزمین اصلی مربوط می‌شوند نه منطقه آزاد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار