اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
رییس پارک علم و فناوری استان:
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: وجود صنایع بزرگ در خوزستان باعث کم توجهی به پارک علم و فناوری و کسب و کارهای کوچکی شده که از دل پارک بیرون می آیند.
ایرج کاظمی نژاد در اختتامیه جشنواره "اشتغال کوشان" که توسط پارک علم و فناوری خوزستان و با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز امروز، ۲۴ آبان ماه در دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: این ظرفیت ها، ظرفیت های بزرگی هستند که می توان از آن ها در جهت ایجاد فضای کسب و کار، شناخت و توجه به خلاقیت ها و ایجاد فضا برای دانشجویان خلاق و نوآور بهره برد تا بتوان با تشکیل شرکت های فناور و استارتاپ ها، راحت تر به سمت ایجاد کسب و کار حرکت کرد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی من حتی قبل از اینکه در پارک علم و فناوری خوزستان مسئولیت بگیرم، موضوع اشتغال بود. واقعیت این است دولت در حال کوچک کردن حجم خودش است و این سیاست در تمام دولت های دنیا اجرا می شود.  

کاظمی نژاد گفت: باید در نظر گرفت که دولت فقط وظیفه آماده کردن بستر را دارد و باید با استفاده از این بستر، فضای کسب و کار را برای جوانان ایجاد کرد و با تشکیل شرکت های فناور و کوچک تا رسیدن به مجموعه های بزرگ و ایجاد یک زنجیره کسب و کار، تلاش کرد.

وی افزود: فناوری محدود به فنی و مهندسی و علوم پایه نیست، مختص همه رشته ها و حوزه های علمی است و می توان در هر رشته ای نوآور بود و فناوری داشت.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به برگزاری موفق جشنواره "اشتغال کوشان" توسط پارک گفت: استقبال از جشنواره اشتغال نشان می دهد علاقه‌مندان به این نوع فعالیت ها در دانشگاه زیاد هستند و باید برگزاری این جشنواره ها تداوم داشته باشد کما اینکه پارک علم و فناوری سالانه جشنواره های متفاوتی در این خصوص برگزار می کند.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ در خوزستان باعث کم توجهی به پارک علم و فناوری و کسب و کارهای کوچکی شده که از دل پارک بیرون می آیند و این به طور کلی در قیاس با استان های دیگر باعث ضربه به کسب و کارهای کوچک و استارتاپ های استان می شود.

کاظمی نژاد تصریح کرد: برگزاری جشنواره اشتغال علاوه بر اینکه به فرهنگ سازی این مهم کمک می کند، به رشد شرکت های نوپا و استارتاپ ها می انجامد و این برای ما خوشایند است چرا که جزو رسالت های پارک است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در پایان با اشاره به اینکه دانشجویان نباید خودشان را به این جشنواره محدود کنند، گفت: پارک علم و فناوری آماده دریافت ایده های دانشجویان است و آن ها باید ارتباطات خود را با پارک بیشتر کنند.

این جشنواره توسط پارک علم و فناوری خوزستان و با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و مدرسه اشتغال جندی شاپور از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه با شرکت ۲۰۰ دانشجو و با هدف توانمندسازی دانشجویان برای کارآفرینی، افزایش مهارت‌های حرفه‌ای، شناخت اکوسیستم کارآفرینی و شناخت و تحلیل بازار کار در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار