اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که ماهیت حوادث اخیر از دو سال قبل توسط اتاق فکر آمریکایی‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و هزینه و اعتبار مالی آن نیز توسط کشورهای منطقه پشتیبانی می‌شد، گفت: ماهیت حوادث اخیر با ماهیت فتنه ۸۸ کاملا متفاوت است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در راهپیمایی امروز (دوم آذرماه) مردم اهواز در حمایت از اقتدار و امنیت کشور، اظهارکرد: تقریبا اتفاق‌نظر و اجماع بین تمام صاحبنظران و تحلیل‌گران بین‌المللی این است که جمهوری اسلامی بدیل ندارد. کشورهای اسلامی و در راس آن‌ها محور مقاومت، نوک پیکان طرح شوم استکبار جهانی یعنی همان تجزیه است. رفتارشناسی آمریکا و استعمار در صد ساله اخیر نشان می‌دهد که هر گاه بخواهند تجزیه‌ای در منطقه صورت دهند، جنگ داخلی را در آن منطقه راه می‌اندازند. از جمله آن می‌توان به تجزیه دولت‌های هند، پاکستان و کره اشاره کرد که همه این‌ها از یک فرمول واحد حکایت می‌کند.

وی ادامه داد: برای تحقق خاورمیانه بزرگ از نگاه شوم استکبار، جنگ داخلی را در سوریه، یمن، غنا و لبنان راه انداختند اما مقابل تدبیر حکیم فرزانه نظام مقدس اسلامی، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای تاکنون ابتر و شکست‌خورده بوده‌اند و از این به بعد نیز به حول و قوه ‌الهی همچنین خواهد بود. نتیجه این‌که هرگونه ناامنی در ایران عزیز ما ممکن است، بستر آرزوی چهل ساله استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جهانخوار باشد و ایرانِ ما را وارد جنگ داخلی بی‌انتها کند که نمونه بارز آن سوریه، یمن و عراق است.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ماهیت حوادث اخیر که شاهد آن بودیم، از دو سال قبل توسط اتاق فکر آمریکایی‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و هزینه و اعتبار مالی آن نیز از کشورهای منطقه پشتیبانی می‌شد و با ماهیت فتنه ۸۸ کاملا متفاوت است؛ به جهت این که فتنه ۸۸ یک انقلاب رنگی از طریق نافرمانی مدنی به صورت نسبتا آرام، هدف تغییر رژیم و براندازی را دنبال می‌کرد ولی در حوادث اخیر که همراه با خشونت‌های عریان و رفتارهای وحشیانه بود، قطعا هدفِ براندازی را دنبال نمی‌کند. یعنی ماهیت فتنه ۸۸ با ماهیت فتنه اخیر، ۱۸۰ درجه متفاوت است.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ به دنبال براندازی نظام بودند اما امروز دارای دو هدف حداکثری و هدف حداقلی هستند؛ هدف حداکثری‌شان ایجاد جنگ داخلی است که این هدف به این زودی‌ها برای استکبار دست‌نیافتنی است. هدف حداقلی‌شان نیز انتقام از امت ولایت‌مدار حزب‌الله و انقلابی ایران اسلامی است که در چهل سال تمام اهداف آن‌ها به هوا رفته است.

موسوی‌فرد خاطرنشان‌کرد: آمریکا، اسرائیل و دولت‌های غربی، انگلیس، آل سعود و منافقین در چند ماه اخیر به دنبال این بودند که مردم را بترسانند و از صحنه خارج کنند و همواره حکومت را تهدید می‌کردند. حتی برخی مسئولان در نظام مقدس اسلامی نیز همواره درون دل‌شان خالی می‌شد. دشمنان اگر ناوگانی را از آن سمت و سوی آب‌های اقیانوس اطلس و بنادر دیگر به سمت و سوی ایران حرکت می‌دادند، به دنبال این بودند که نظام مقدس اسلامی را از وجود ساقط کنند.

وی عنوان کرد: در نماز جمعه تهران یکی از امامان جمعه که از دنیا نیز رفته است، می‌فرمود که در تمام ده ساله عمر انقلاب، هر گاه ما خدمت امام عظیم‌الشأن رفتیم، در تصمیم‌های کلان سران قوا و کارگزاران، تعقلی که نسبت به تصمیمات امام عظیم‌الشأن در تمام موارد داشتیم، نظر امام را مقدم می‌کردیم، به جز دو مورد که تمام سران نظام به این نتیجه رسیدند که حق با آن‌ها است نه امام. یک مورد این بود، در حالی‌که روزهای پایانی دفاع مقدس را پشت سر می‌گذاشتیم، امام عظیم‌الشأن فرمودند، اولین ناوگان آمریکایی‌ها که وارد خلیج فارس شد را بزنید ولی ما حرف امام را گوش نکردیم و در تمام این ۱۰ سال متوجه شدیم که حق با امام است.

امام جمعه اهواز گفت: در تمام سی‌وخرده‌ای سالی که مقام معظم رهبری، انقلاب را از مسیر سخت عبور داده‌اند، ریل‌گذاری که امام عظیم‌الشأن مشخص کرده بودند را ادامه دادند؛ یعنی همان هدف را مو به مو اجرا کردند. امام می‌فرمودند مذاکره با استکبار معنا ندارد زیرا فقط از ما چیزی را می‌گیرند و چیزی نمی‌دهند. امام فرمود شیرهای نفتی را ببندید و فرآورده‌های نفتی و مواد خام را به کشورهای دیگر نفروشید و مقام معظم رهبری نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: معمولا امت‌ها در کنار صاحبان اسرار در گذر تاریخ کم آوردند و نمونه آن در داستان خضر نبی و موسی کلیم است. در فتنه ۸۸ نیز خیلی‌ها کم آوردند ولی بعد فهمیدیم حق با مقام معظم رهبری است. امت اسلامی چهل سال سخت‌ترین فشارها را تحمل کرد و هشت سال دفاع مقدس را نه‌تنها تحمل کرد، بلکه در تمام صحنه‌ها حضور داشت. همچنین در تمام چهل سال انقلاب، تحریم‌ها را تحمل کردیم و از این به بعد نیز تحمل خواهیم کرد.

موسوی‌فرد خاطرنشان‌کرد: مقام معظم رهبری به صورت مکرر فرمودند، در هر صحنه‌ای که نیاز به حضور امت اسلامی بود، آن‌ها حضور داشتند و حتی پیشگام‌تر از مسئولان در تمام صحنه‌ها بوده‌اند. معنای حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله امروز در راهپیمایی استان خوزستان و کلان‌شهر اهواز به این معنا نیست که ما مردم نسبت به تصمیمات گله‌مند نیستیم. مسئولان از قبل می‌توانستند در یک شیب ملایم، قیمت سوخت را افزایش دهند، به گونه‌ای که مردم این‌گونه تحت فشار قرار نگیرند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در چند وقت اخیر نیز که قیمت گوشت بالا رفته بود، مقام معظم رهبری گوشت را از سبد غذایی خود خارج کرد. به این معنا که باید مانند مردم ضعیف زندگی کند. این موضوع پیام دارد؛ یعنی تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مانند مقام معظم رهبری خودشان را در یک تراز و شیب پایین‌تر، همدرد مردم بدانند. از چهل سال گذشته تاکنون، هرگاه خواستیم مطالبات خودمان را به کف خیابان‌ها ببریم، با کمال تاسف استعمار از این حضور مردم که مطالبه به حق داشت، سوء استفاده کرد. مردم نیز هرگاه احساس کردند، انقلاب‌شان در خطر است از صحنه خارج ‌شدند و این بار هم به همین صورت عمل کردند.

وی بیان کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر ایران باید فضایی را برای مطالبه‌گری به حق مردم فراهم کنند تا وقتی بخواهند از مطالبه خود بگویند، بتوانند خودشان را تخلیه کنند. به طور مثال یکی از مطالبه مردم، تعیین محدوده اهواز بزرگ و منطقه شهرستان کارون است. تا کی مردم بیایند و بگویند محدوده را مشخص کنید؟ این محدوده باید معین شود.

موسوی‌فرد با بیان این‌که هدف حداقلی ایجاد حوادث اخیر، انتقام بود، گفت: سربازان رشید اسلام، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی دریایی، نیروی زمینی، مرزبانان، وقتی اراده مقام معظم رهبری را دیدند، مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را از عرش به فرش آوردند و همه آن‌ها که می‌گفتند گزینه نظامی آمریکا محقق می‌شود، برای همیشه گزینه نظامی را از روی میز آمریکا به زیر میز آوردند.

وی افزود: در فتنه اخیر هدف‌شان انتقام بود و بالغ بر هفت تریلیون در منطقه خرج کردند که البته در سایه رهبری مقام معظم رهبری، بینی آمریکایی‌ها به خاک مالیده شد. آمریکا، انگلیس، دولت‌های غربی، آل سعود خبیث و خودفروخته‌ها همواره با شکست مواجه شده‌اند و اگر دیدید قرآن، مساجد و در برخی شهرها حوزه‌های علمیه را به آتش می‌کشند، خدا را شکر در خوزستان شاهد این حوادث نبودیم. شاهد گستردگی حضور مردم بودیم و کمتر دست به تخریب زده شد و این دلیل بر نجابت امت حزب‌الله و مردم عزیز در استان خوزستان است.

امام جمعه اهواز گفت: اگر کسی بخواهد براندازی کند و کتابخانه‌ها و اموال عمومی مردم را به آتش بکشد، این چیزی جز انتقام از امت اسلامی نیست. مطالبه عمومی ما انتقام از مسببان اصلی، یعنی آمریکا و آل سعود است که اگر این انتقام گرفته نشود، شاهد حرکت‌های مشابه در کشورمان خواهیم بود. دومین مطالبه عمومی مردم مربوط به نیروهای پیاده نظام است، آن‌ها مصداق حکم فقهی محارم هستند. از این جهت که امت حزب‌الله آن وقت که احساس کرد که باید کنار بکشد، کنار کشیدند که البته دسته‌ای خودفروخته و فریب‌خورده بودند.

وی ادامه داد: باید نسبت به آن‌هایی که فریب خوردند، آن‌هایی که آموزش دیده هستند و همچنین آن‌هایی که ورود پیدا کردند تا از نظام انتقام بگیرند، تفکیک قائل شویم و حکم آن‌ها محاربه است و یکی از راه‌های محاربه، اعدام است. تاکید می‌کنم تصمیمات چند دهه اخیر مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که ایشان همواره توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف جامعه داشته‌اند و به مسئولان نیز به صورت مکرر تذکر داده‌اند اما تمام مسئولان از جمله خود ما باید متوجه باشیم که حساب آن مردمی که مطالبه به حق دارند را با حساب آن تعداد اراذل و اوباش جدا کنیم. همچنین گلایه این امت اسلامی در بحث گرانی در مسائل معیشتی و اشتغال به قوت خود باقی است. امت اسلامی و حزب‌الله فهم دارد و می‌داند که وقتی قیمت یک لیتر بنزین و یک لیتر آب یکسان شود، باید مدیریت کرد.

موسوی‌فرد گفت: مردم نمی‌خواهند ابراز کنند که ما شما را همراهی نمی‌کنیم و حرف‌شان این است که چرا در تمام سال‌های اخیر در یک شیب ملایم قیمت سوخت و بنزین را افزایش ندادید. دولت عزیز و مجلسی‌ها این کار را نکردید اما توجه داشته باشید از این تاریخ به بعد مطالبه عمومی همه ما نظارت مستمر خواهد بود و نباید افزایش قیمت را شاهد باشیم. هر گاه درصدی بر قیمت سوخت افزوده شده است، همزمان تمام کالاها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و بر این اساس امت حزب‌الله در سراسر ایران که همواره نیز در صحنه بوده و از ارزش‌های دینی حمایت کرده است، مطالبه به حق‌اش نظارت مستمر بر قیمت‌ها است. حقوق‌های عقب افتاده و بیکاری که در استان شاهد آن هستیم نیز باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد که نظارت مستمر باشد و پیگیر مسائل هستیم، عنوان کرد: از تمام امت حزب‌الله و مردم که یک بار دیگر مانند دفعات قبل به صحنه آمدند و دشمنان را ناامید کردند، قدردانی می‌کنم. از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانان، سربازان گمنام امام زمان (عج) و استاندار خوزستان نیز بابت حضور در تمام صحنه‌ها قدردانی می‌کنم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار