اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
در روزهاي گذشته مديران و صادركنندگاني بودند كه دست به دامان هكرها شدند تا به طريقي بتوانند با خارج از كشور ارتباط برقرار كرده.
شوشان - علي شريعتي:

تحريم‌هاي امريكا عليه اقتصاد ايران باعث شده، صادركننده و واردكنندگان ايراني شرايط خاصي را تجربه كنند. امروز بانك‌هاي بين‌المللي هيچ مبادله‌اي را كه مبدا يا مقصد ايران داشته باشد، انجام نمي‌دهند. از اين رو تاجران ايراني در ماه‌هاي گذشته مجبور شده‌اند با استفاده از روش‌هاي مختلف، صادرات غيرنفتي ايران را حفظ و از اين طريق روند ارزآوري به كشور را تداوم بخشند. در چنين شرايطي آنچه بيشترين اهميت را دارد، بسيج حداكثر ظرفيت‌ها و توانايي داخلي در كشور، براي مقابله با تحريم‌ها و فشارهاست و در اين زمينه حفظ دسترسي به اينترنت اهميت بسيار زيادي دارد. هرچند در روزهاي گذشته بخش‌هايي مانند بانك‌ها يا برخي شركت‌هاي دولتي توانستند با استفاده از امكانات موجود، خدمت‌رساني خود را ادامه دهند اما آنچه در عمل رخ داد، محدوديت قابل توجه فعاليت بخش خصوصي و به ‌طور خاص حوزه صادرات و واردات بود. امروز در تجارت بين‌المللي، تمام اقدامات به وسيله اينترنت انجام مي‌شود و به خصوص براي تجارت ايران حفظ ارتباط و حضور دائمي اهميت بسيار زيادي دارد. در كنار آن وقتي اينترنت و ارتباط قطع مي‌شود، فضا براي شايعه پراكني قوت گرفته و اخباري از ايران منتشر مي‌شود كه رسانه‌هاي خارجي به دنبال انتشار آن هستند.

در روزهاي گذشته وقتي ارتباط اينترنت بازگشت تعدادي از همكاران خارجي صادركنندگان ايراني بسيار نگران وضعيت ما بودند، زيرا هيچ اطلاعات درستي به آنها نمي‌رسيد و رسانه‌هاي خارجي چيزي را مخابره مي‌كردند كه مي‌خواهند مردم جهان از ايران بدانند در شرايطي كه با حفظ ارتباط، وضعيت واقعي كشور به بيرون مخابره خواهد شد، نامشخص بودن وضعيت، يكي از اصلي‌ترين مسائلي است كه به اقتصاد آسيب مي‌زند. حتي اگر بنا بر قطع كردن اينترنت باشد نيز بايد شركت‌هاي صادركننده و شرايط خاص‌شان لحاظ شود تا با همكاري اتاق بازرگاني، اين شركت‌ها از شبكه استفاده كنند. در روزهاي گذشته مديران و صادركنندگاني بودند كه دست به دامان هكرها شدند تا به طريقي بتوانند با خارج از كشور ارتباط برقرار كرده و از سرنوشت كالاها و معاملات‌شان با خبر شوند. از اين رو مي‌توان اين طور نتيجه‌گيري كرد آنچه در روزهاي گذشته رخ داد يك سكته صادراتي بود و براي فعالان اقتصادي مشكل‌آفرين شد و امروز دغدغه اين فعالان ثبات و پيش‌بيني‌پذيري آينده است.
منبع: اعتماد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار