اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

شوشان - ابراهیم منصورنژاد:

استان خوزستان و به خصوص شهر اهواز را می توان سرزمین طلاها نامید. طلا نماد چیز با ارزش است و نمونه موارد باارزش در خوزستان نفت (طلای سیاه) رودخانه های جاری و ساری در استان(طلای مایع و شفاف)، رنگین کمان اقوام خونگرم (طلای از جنس انسان) هستند. امروزه منبع باارزشی در سراسر جهان و ایران مورد توجه قرار گرفته است که به آن طلای کثیف می گویند.

پسماندهای تولید شده توسط بشر در محیط زیست این منبع با ارزش است که بازیافت آن می تواند همه موادی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته است را دوباره قابل استفاده و از هدر رفت منابع اولیه که مربوط به نسل های آینده هستند جلوگیری کند. متاسفانه این امر از مواردی است که در استان خوزستان و علی الخصوص در شهر اهواز مورد غفلت قرار گرفته و شاید وجود منابع سرشار دیگر در استان باعث نادیده گرفتن این سرمایه عظیم به جهت بهبود فضای محیطی و همچنین کسب وکاری و اشتغال شده است. 

اجرایی کردن طرح مدیریت پسماند و به خصوص پسماند شهری طرح کلان و چند جانبه است که همکاری و مشارکت همه جانبه دولت، مردم و سایر نهاد های عمومی را می طلبد. مشارکت مردم با تفکیک از مبدا زباله ها صورت می گیرد که فرهنگ سازی و آموزش مردم اولین اقدام برای درست اجرا کردن این هدف است. دولت و سایر نهادها نیز با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات اولیه و همچنین مشارکت در تامین منابع مناسب برای سرمایه گذاری کلان و همچنین حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند موتور محرکه ای برای اجرای آن باشند. این طرح در استان های مختلفی در همه زمینه های پسماندی اجرایی شده و مشاغل متعددی در کنار آن ایجاد گردیده است. در استان خوزستان علاوه بر وجود پسماندهای شهری، پسماندهای صنایع از جمله نیشکر، نفت، حفاری، فولاد و پتروشیمی ها نیز وجود دارند که اقدامی وسیع تر را می طلبد. شرکت های خارجی بزرگی در این زمینه وجود دارند که می توان با کمک شرکت های داخلی از توانایی آنها در این زمینه به صورت های مختلف سرمایه گذاری بهره برد.

با ارائه مدل اقتصادی-فنی-فرهنگی بومی‌سازی شده مدیریت پسماند شهر اهواز و حومه و احداث، تامین تجهیزات و راه‌اندازی زنجیره‌ی واحدهای مجتمع بازیافت پسماند شهر اهواز در محل فعلی سایت دفن زباله اهواز می توان گام اساسی در این زمینه برداشت. مجتمع بازیافت پسماند شهر اهواز می تواند مجموعه‌ای متشکل از:

· واحد بازیافت پلاستیک‌های PET و PP و سایر

· واحد بازیافت لاستیک و تولید کفپوش‌های لاستیکی

· واحد بازیافت نایلون

· واحد تولید کود کمپوست

· واحد بازیافت آسفالت و نخاله‌های ساختمانی

· واحد بازیافت کاغذ

· پایلوت بازیافت زباله های الکترونیکی

باشد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
comment
0
0
comment این حرفا تا زمانی که در موقعیت اجرایی بودی باید میگفتی
از نمایندگی و قوه مقننه(مجلس ) بگو که قرار است ردای وکالت بر تن کنید ....


مجلس در راس حال حاضر در قعر است.

با کدوم طناب از قعر به راس می آوریش ؟

صادقانه با مردم حرف بزنید که عامه مردم از نخبگان بیشتر متوجه می شوند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار