شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
شوشان: با اعلام هفته گذشته مشاور عالی رییس جمهور در خصوص ماموریت منطقه آزاد اروند برای بازسازی و توسعه آبادان و خرمشهر، هم اکنون سوالات درباره اینکه چه کسی و چگونه مسوولیت اجرایی این ماموریت را در منطقه برعهده خواهد گرفت، اذهان افکار عمومی و دسته های مختلف ذی نفوذ در شهرهای آبادان و خرمشهر را به خود جلب کرده است.

بنابر بر پاره ای شنیده ها در حال حاضر دسته های مختلفی در سطوح ملی و منطقه ای برای تعیین مدیرعامل رایزنی می کنند. هفته گذشته شنیده شد که هیات مدیره این سازمان قرار است با حضور افراد سرشناس و بزرگان سیاسی و اقتصادی کشور تشکیل شود. نام فروزش وزیر سابق جهاد کشاورزی در بین این افراد شنیده می شود و بعضی احتمال می دهند که خود فروزش به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد اروند معرفی شود. هر چند بعضی افراد چنین انتصابی را رد می کنند

با این حال در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تاخیر فرایند تعیین و معرفی اعضای هیات مدیره جدید و همچنین مدیرعامل در ابادان و خرمشهر شنیده شد که گویای رایزنی های محافل و اشخاص صاحب قدرت محلی برای تاثیر گذاری بر این روند و احتمالا تحمیل گزینه های ضعیف به دولت بود. ظاهرا بعضی منافع خود را در حضور مدیران ضعیف در منطقه می دانند چه ضعف مدیران امکان زد و بند و بده بستان های غیرقانونی را بیشتر فراهم کمی کند.

صاحبنظران یکی از دلایل مهم ناکامی منطقه آزاد اروند را حاشیه سازی های منطقه ای برای مدیران عامل این سازمان می دانند که باعث تغییر مکرر این مدیران می شد.

در واکنش به این شایعات از روز قبل پیامک هایی توسط گروهی در منطقه ارسال می شود که از مردم می خواهند با تماس با دفتر اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر معرفی هر چه زودتر هیات مدیره و مدیرعامل جدید از میان افراد قوی و مطرح کشور اقدام کنند.

در این حال سخنان اکبر ترکان که ماموریت سازمان منطقه آزاد اروند را صرفا توسعه آبادان و خرمشهر عنوان کرده امیدهای بسیاری برای آینده این سازمان برانگیخته شده است اما همزمان بیم از تاثیرگذاری لابی های قدرت محلی در معرفی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هم در منطقه به وجود آمده است.

حال باید منتظر ماند و دید انتخاب های دولت روحانی امیدها را افزایش می دهد یا بیم ها را.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment از آقای ترکان خوهشمندم آقای فروزش رو معرفی کند برای اروند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار