اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سهل انگاری نسبت به وضعیت ایمنی جاده ها جزء منکرات جامعه است و همه مسئولان و مردم باید جلوی این منکرات بایستند.
آیت الله محسن حیدری شامگاه دوشنبه در سومین همایش فرهنگ سازی، آموزش، ایمنی و ترافیک در اهواز با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در حوزه ایمنی راه ها باید در راس امور قرار گیرد بیان کرد: سوانح جاده ای در تمام کشور از جمله خوزستان تلفات جانی بسیاری به دنبال دارد که باید برای این مشکل راه حلی اندیشیده شود.

وی افزود: آمار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ۲۳۰ هزار نفر بوده است یعنی به طور میانگین در هر سال کمتر از ۳۰ هزار نفر شهید شده اند.

آیت الله حیدری گفت: مطابق آمارها هرسال حدود ۲۰ الی ۲۴ هزار نفر در جاده های کشور فوت می کنند،یعنی بدون وجود یک دشمن خارجی شاهد از دست رفتن جان عده ای از مردم هستیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر مساله ایمنی راه ها باید یکی از مهم ترین مسائل کشور باشد و مسئولان و مردم باید به این امر توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در بیشتر سوانح رانندگی دستگاه های دولتی، رانندگان و مسافران به نوعی مسئولیت دارند و باید خود را در مقابل خون های ریخته شده پاسخگو باشند.
وی افزود: مطابق آیه قرآن کریم هر نفس انسانی که تلف می شود مسئولان مستقیم و غیر مستقیم باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

آیت الله حیدری یادآور شد: ما می توانیم که تعداد تلفات حوادث جاده ای کاهش یابد اما سهل انگاری می کنیم، عمل قتل صرفا کشتن مستقیم یک فرد دیگر نیست بلکه اگر حتی یک راننده با سرعت غیرمجاز باعث تلف شدن جان خود و مسافران شود مرتکب قتل شده است.

وی افزود: از سویی دیگر رانندگان که شاهد سرعت غیرمجاز خودرو هستند در صورت سکوت مقصر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ۸۰ درصد عامل سوانح جاده ای مربوط به خطا و سهل انگاری های انسانی است.

به گفته رییس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان حدود ۶هزار و۷۰۰ نفر در ۱۰ سال گذشته در جاده های خوزستان فوت شده اند و خوزستان جزو هفت استان دارای تلفات جاده ای بالا است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار