اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
معاون عمرانی استانداری خوزستان:
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حضور مسئولان این فرودگاه، همه وسایل مسافران به نمایندگان شرکت هواپیمایی کاسپین تحویل داده شد.
فاضل عبیات اظهارداشت: وسایل مسافران به نمایندگان شرکت هواپیمایی کاسپین در ماهشهر تحویل داده شد. 

وی ادامه داد: این وسایل باحضور مسوولان فرودگاه ماهشهربسته بندی و در اختیار این نمایندگان قرار گرفت. 

معاون عمرانی استانداری خوزستان همچنین با بیان اینکه بررسی‌ها برای مشخص شدن دلیل بروز حادثه خروج هواپیمای ماهشهر از باند ادامه دارد، گفت: خروج این هواپیما از مسیر با کمترین خسارت ممکن به زیرساخت‌های شهری و ساختمان‌های اطراف باند فرودگاه، همراه بوده است.

وی با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز برای جابجایی هواپیما از بلوار ماهشهر- بندر امام اظهارداشت: فاصله نقطه توقف هواپیما تا باند فرودگاه حدود یکصد متر است و برای انتقال هواپیما به داخل فرودگاه حدود ۶۰ متر از مسیر نیاز به تثبیت و زیرسازی داشت که به همت مجموعه پتروشیمی ماهشهر این کار به سرعت و با حجم قابل توجهی خاکریزی و ورق‌های فلزی قطور انجام شد.

 عبیات ادامه‌داد: این هواپیما در زمان خروج از باند ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت به همراه داشت که خوشبختانه بعد از تلاش گروه پروازی، مسافران، از منطقه دور شدند و بعد از حضور نیروهای آتش نشانی، محل توقف ایمن و سوخت موجود در هواپیما تخلیه شد.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان با بیان جزییات جدید در رابطه با اقدام خلبان هواپیما کاسپین، تصریح کرد: خلبان در لحظات آخر توانست از بروز خسارت‌های بیشتر ناشی از این اتفاق جلوگیری کند.

عبیات با اشاره به اینکه در ۴۰۰ متری محل حادثه یک پمپ بنزین وجود دارد، گفت: علاوه بر این در نزدیکی این منطقه، منازل مسکونی و بخشی از مراکز تجاری ماهشهر وجود دارد که خوشبختانه در لحظات آخر این خلبان توانست از برخورد با این مراکز جلوگیری کند.

پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران - ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین که ساعت ۶:۳۵ دقیقه تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود هنگام نشستن در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد. این هواپیما از نوع بوئینگ MD با ۱۳۶  مسافر در ساعت ۷:۳۰ بر باند فرودگاه ماهشهر فرود آمد.

به گفته رضایی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان، این هواپیما نقص فنی نداشته و زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست، پس از لندینگ از باند خارج شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار