اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: تعداد ۱۰ پروژه از این پویش در خوزستان که شامل ۵ پروژه در زمینه‌های آب و ۵ پروژه در زمینه‌های برق است.

شوشان: فرهاد ایزدجو در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی غدیر به شادگان که امروز، ۱۵ بهمن ماه  برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در تلاش است در قالب پویش هر هفته الف–ب– ایران که اکنون در پانزدهمین هفته آن قرار داریم، ۲۲۷ طرح را در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برساند که یکی از استان‌های بسیار مهم، استان خوزستان است که امروز بخشی از طرح‌های این پویش در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تعداد ۱۰ پروژه که ۵ پروژه در زمینه‌های آب و ۵ پروژه در زمینه‌های برق هستند، امروز در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند.

ایزدجو تصریح کرد: هزینه انجام شده برای پنج پروژه‌ آبی، ۴۵۷ میلیارد تومان است که با افتتاح آن‌ها آب تنظیم شده حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوضه‌های مارون و جراحی تامین خواهد شد و همچنین آب شرب پایدار و بهداشتی به میزان ۲۰۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل ۳۸۲ هزار نفر تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: اولین پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود، خط انتقال آب غدیر از تصفیه‌خانه دارخوین تا تاسیسات آبرسانی شهر شادگان است که به ظرفیت ۱.۶ مترمکعب بر ثانیه معادل ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۱۵ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

ایزدجو بیان کرد: مشکلاتی که در شهر شادگان در زمینه کیفیت آب پیش آمده بود، به این دلیل بود که آب کافی برای مقابله با پس‌زدگی آب دریای خلیج فارس وجود نداشت و این مساله از نظر کیفی و کمی آب شهر شادگان را با مشکل مواجه کرده بود.

وی ادامه داد: یک خط لوله ۱۰۰۰ میلیمتری فولادی از قبل آب اینجا را تامین می‌کرد که به دلیل فرسودگی و عمر بسیار زیاد مرتب مشکلاتی در این خط ایجاد می‌شد و با خط لوله ۱۳۰۰ میلیمتری که اکنون انجام شده است تامین این آب از طریق طرح غدیر محقق شد.

ایزدجو گفت: پروژه دیگری که امروز افتتاح می‌شود، بحث سد تنظیمی آریوبرزن در شمال شهر بهبهان است که حدود ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب را تنظیم می‌کند و برای طرح‌های شبکه‌های آبیاری پایین‌دست سد مارون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: این سد حدود ۶۹ متر از پی ارتفاع دارد و طول تاج آن ۲۵۷ متر و حجم آب آن ۶.۲ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۸۳ آغاز شده بود و در سال ۹۷ آبگیری آزمایشی این طرح انجام شد و امروز افتتاح کامل می‌شود و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

ایزدجو بیان کرد: پروژه سومی که افتتاح خواهد شد آبرسانی به شهر رفیع است که آب موردنیاز رفیع و روستاهای آن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز را تأمین می‌کند. عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۷ شروع شده بود و این آب هم از طرح غدیر است. دارای ۲۴ کیلومتر خط انتقال با قطر ۴۰۰ میلیمتر است که از تصفیه‌خانه هویزه شروع می‌شود و به مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی شهر رفیع انتقال پیدا می‌کند.

وی افزود: پروژه دیگر که امروز افتتاح می‌شود، بازتوانی و توسعه تصفیه‌خانه بزرگ بهبهان و طرح تامین و انتقال آب به پالایشگاه گاز بیدبلند است که توسط شرکت آبفا خوزستان اجرا شده است.

ایزدجو گفت: پروژه بعدی آبرسانی به ۲۲ روستا از توابع باوی و رامشیر است که توسط آبفا روستایی عملیات اجرایی آن‌ها انجام می‌شود که شامل ۷ روستای از توابع باوی و ۱۵ روستای از توابع شهرستان رامشیر است.

وی افزود: همچنین یک پروژه آبرسانی به ۸ روستا از غیزانیه اهواز امروز کلنگ‌زنی می‌شود که در قالب این طرح به ۴۵۰ خانوار و ۲۵۰۰ نفر آبرسانی می‌شود و قرار است در ۹ ماه با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار