اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
مدیرعامل شرکت الزرقاء المتحده ، تاجر و سرمایه‌گذار عراقی گفت: می‌توان از تکنولوژی و دانش استان خوزستان در جنوب کشور عراق در بخش تولید و صنعت استفاده کرد.
بسام محسن تمیمی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: تاجران کشور عراق  خریدار تکنولوژی و دانش صنعتگران خوزستانی هستند و می‌توان با مشارکت صاحبان دانش خوزستان در بخش صنعت و تولید عراق کارهای بزرگی را انجام داد.

وی با بیان اینکه در کشور عراق بیشتر به صنایع بزرگ توجه می‌ش ود گفت: یک نقص بزرگ در عراق در بخش صنعت وجود دارد و آن توجه نکردن به صنایع کوچک است.

این تاجر عراقی ادامه داد: کشور عراق تلاش دارد تا با کاهش واردات کالا از تولید داخل حمایت کند و به همین دلیل می توان با استفاده از تکنولوژی و علم خوزستان در بخش تولید و صنعت این کشور در شرایط خوب فعالیت کرد.

وی افزود: کشورهای چین و ترکیه صاحب بزرگترین تولیدات و فعالیت اقتصادی در بازار عراق هستند و تلاش دارند که تولیدات خود را  در این کشور گسترش دهند.

وی گفت: ترکیه در جنوب عراق و چین در شمال عراق مشغول به کار هستند.

تمیمی بیان کرد: در شهر دیوانیه عراق یک شهرک صنعتی بزرگ در دست ساخت است که تولیدی‌های زیادی در آن راه‌اندازی خواهد شد، و در صورتی که فعالان اقتصادی و تولیدی از خوزستان شریک عراقی داشته باشند می توانند از تسهیلات این شهرک برای فعالیت در آن استفاده کنند.

وی افزود: تمایل دارم که با تولیدکنندگان خوزستان دیدار و گفت و گو داشته باشم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز بیان کرد: ایران نقاط مشترک زیادی  با کشور عراق دارد که از آن جمله می توان به مذهب و دین اشاره کرد که این موضوع حلقه اتصال ۲ کشور برای گسترش هر چه بیشتر فعالیت های اقتصادی است.

اخلاق محمدیان ادامه داد: امروز نمایشگاه شهر و صنعت در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز برای معرفی تولیدات در بخش های مبلمان شهری ، روشنایی، لوازم ورزشی، لوازم ایمنی و خدمات بازسازی خودروهای آتش نشانی به مدت یک روز   برپا شده است.

وی گفت: یک هیات از تاجران عراق برای بازدید از این نمایشگاه و آشنایی با توانمندی های خوزاستان در بخش های مختلف شهری دعوت شدند تا راهی برای همکاری بیشتر کشور عراق و تولید کنندگان خوزستان  فراهم شود.

آمادگی خوزستان برای همکاری در بخش دانش و تکنولوژی با عراق

محمدیان بیان کرد: خوزستان این آمادگی را دارد که با استفاده از دانش و تکنولوژی صاحبان صنایع در بخش صنعت و تولید، نیازهای کشور عراق را برطرف و همکاری تجاری داشته باشد.

وی گفت: سرمایهگذاران عراقی فهرست نیازمندیهای این کشور را در بخش تولید و صنعت معرفی کنند تا از تکنولوژی خوزستان و یا کشور، برای گسترش همکاری اقتصادی با عراق استفاده کنیم.

نمایشگاه شهر و صنعت به مدت یک روز در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز برای معرفی تولیدات خوزستان در بخش شهری از جمله مبلمان و روشنایی شهری و لوازم ایمنی برپا شد و از یک هیات تجاری کشور عراق برای دیدن این نمایشگاه دعوت شد تا از نزدیک با تولیدات و تولیدکنندگان خوزستان در این بخش آشنا، و شرایط برای همکاری هر چه بیشتر سرمایه گذاران کشور عراق با تولیدکنندگان خوزستان فراهم شود.

در خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان انجام گرفته و باقی در حال احداث و تکمیل زیر ساخت هستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار