اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
شوشان - زمان بابادی شوراب :
دورانی که ما به دبستان و مدرسه می رفتیم طبق آیین نامه آموزش و پرورش، جهت رعایت مسائل بهداشتی، سر پسرها با ماشین سلمانی نمره یک تراشیده می شد.

سلمانی ای که می رفتیم با آرایشگاه های امروز تفاوت داشت، در منطقه ما حصیرآباد نبش خیابان ۹ بیست متری شهرداری در خیابان اصلی به نام کارون جای مسجد فعلی روبروی نانوایی یک آقایی بود که با ماشین سلمانی دستی و یک حلب خالی روغن ۱۷ کیلویی (به جای صندلی)مستقر می شد و ما پیش ایشان، سرمان را با ماشین اصلاح دستی نمره یک از ته می زدیم.

ما برای سلمانی اسم گذاشته بودیم: سلمانی دله(حلب) و چون باید خورشید کامل طلوع می کرد تا جناب سلمانی با حلبی خالی اش رو به آفتاب مستقر شود به سلمانی برآفتاب هم معروف بود و در آن موقع صبح زمستان های اهواز بسیار سرد بود، بطوری که بعضی روزها از شدت سرما شبنم های نشسته روی علف ها و چمن های خیابان، یخ می زدند.

روزی که من سرم را با ماشین اصلاح نمره یک تراشیده بودم، آن روز امتحان املاء ثلت اول داشتیم و اینو باید بگم که در درس املاء فوق العاده ضعیف بودم و از آن فراری.

ولی چون نمره امتحان ثلث اول در کارنامه ثبت می شد، باید سر جلسه امتحان حاضرمی شدم.

اول صبح سر تراشیده در سرمای شدید در مسیر مدرسه حرکت می کردم و در ذهن و زیر لب دعا می کردم کاش معلم مان بمیرد تا امتحان برگزار نشود.

در حال زمزمه کردن این جمله در ذهن و زیر لبم بودم‌، که پس گردنی محکمی بر سرم خوردم، طوری که حس کردم برق سه فاز مرا گرفته، برگشتم دیدم معلم مان است ، گفت: فلان فلان شده حالا دعا می کنی من بمیرم، که تو امتحان ندی؟
برو دعا کن خودت بمیری، اگر من بمیرم کس دیگری می آید و از شما امتحان می گیرد و تاثیری بر امتحان شما ندارد.

حقیقت:

در دوران انتخابات مجلس شورای اسلامی، خیلی از نامزدها توسط هیئت نظارت شورای نگهبان طبق اصل ۹۹ نظارت استصوابی ردصلاحیت می شوند، بخصوص در انتخابات دوره یازدهم مجلس که اسامی نزدیک به یک سوم نمایندگان فعلی، در بین ردصلاحیت شدگان آن وجود داشت، متاسفانه بعضی از مردم و نامزدهای ردصلاحیت شده، مسئولیت ردصلاحیت شدن خود را به گردن چند نفر از اعضای مسن محترم شورای نگهبان می اندازند که اگر فلان شخص در شورای نگهبان نبود، من رد صلاحیت نمی شدم و یا فلان شخص به دلیل کهولت سن قادر به تشخیص خوب از بد نیست.

این معترضان محترم غافل از اینکه نظارت استصوابی اصل ۹۹  قانون اساسی کشور است که قرار است به آن التزام عملی داشته باشند و با اعتراض به این اصل قانون اساسی، ردصلاحیت خود را تایید می کنند (عدم التزام به قانون اساسی)و نظارت استصوابی در قانون اساسی  جایگاهی را در اختیار دارد و اگر این قانون نامناسب  وکامل نیست، درعوض خوب و درست اجرا می شود و ربطی به مجریان آن ندارد، که دعای مرگ و حذف افراد را می کنید.

باید به اینگونه افراد گفت اگر با نظارت استصوابی مشکل دارید، شما بعنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام نکنید، کسی برای شما اجبار ایجاد نکرده تا با ردصلاحیت خودتان در جامعه ایجاد هیاهو و جنجال نمایید و به نمایندگان معترض فعلی به قانون نظارت استصوابی و افرادی که در حال حاضر با خوشحالی به مجلس راه پیدا کرده و روی صندلی می نشینند، باید گفت:

اگر فکری برای اصلاح این اصل قانون اساسی ندارید و نمی کنید چنانچه در پایان دوره نمایندگی خود طبق همین اصل ۹۹ رد صلاحیت شدید، لطفا به آن ایراد نگیرید و پس از ردصلاحیت شدن، جو نامطلوب به جامعه القاء نکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار