اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
شوشان - کورش نادری :
پس از چین حدود ۷۰ کشور جهان درگیر بیماری خطرناک و کشنده ویروس کرونا شدند و پر واضح است که سایر کشورهای دنیا نیز از این بیماری مسری در امان نیستند و این یک واقعیت تلخ و انکارناپذیر است .

اما چرا همه گیری این بیماری در کشور عزیزمان نسبت به سایر کشورهای جهان تا این اندازه وسیع , غیرقابل کنترل است و تقریبا تمام استانهای کشور را درگیر خود کرده و عملا چرخ تمام فعالیتهای کشور را متاثر از خود نموده و ضمن ایجاد هزاران میلیارد تومان ضرر , زیان به اقتصاد کشور , آثار زیانباری نیز برای امنیت سلامت جامعه بوجود آورده و در کنار آن عوارض بسیار مخربی را در روح و روان جامعه ایجاد کرده است , به نوعی که به جرات می توان ادعا داشت آثار و عوارض روحی , روانی این بیماری همراه با بی اعتمادی نسبت به سیستم نظام سلامت کشور اگر از آسیبهای جسمی آن بیشتر نباشد قطعا کمتر نیز نخواهد بود . 

 این میزان آثار مخرب نشان دهنده آن است علی رغم آنکه از حدود ۳ تا ۴ ماه پیش مثل بقیه کشورهای دنیا می دانستیم در معرض خطر شیوع این بیماری خطرناک و مسری هستیم ولی بی هیچ وجه آمادگی لازم را برای برخورد , پیشگیری و مدیریت آن را نداشتیم .

ظاهرا سیستم مدیریتی انتظار چنین حجمی از آسیب در کشور را نداشتند و به طبع آن سیستم مدیریت درمان کشور نیز از آموزش , آمادگی و تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری به اندازه کافی را نداشته و ابتلای ده ها نفر از کارکنان درمانی و پرستاران به این بیماری همراه با شهادت مظلومانه در راه خدمت چندین نفر از آنان دلیل دیگری بر این مدعا می باشد .

 طنز تلخ گزنده آنکه قایم مقام وزارت بهداشت که می بایست سکاندار مدیریت مبارزه با این بیماری خطرناک در کشور باشد در اولین روزهای همه گیری خود مبتلا به ویروس کرونا می شود و این موضوع دلیل دیگری از عدم آمادگی مدیریت کشوری در این خصوص می باشد .

خبر ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر بیمار جدید در اخبار امروز که حتی بیشتر از چین که منشا این بیماری بوده نشانه دیگری از همه گیری تمام عیار و قافل گیری سیستم مدیریتی کشور در رابطه با این بیماری می باشد .

به نظر می رسد در این موضوع که به امنیت , سلامت و تمام ارکان نظام اجتماعی کشور مرتبط می باشد بی تدبیری بزرگی صورت گرفته است و نتیجه آن تاوان سنگینی است که مردم , کشور و حتی کشورهای همسایه بابت همه گیری لجام گسیخته این بیماری بایستی پرداخت نمایند !!!

الان همه در وسط محرکه بحران ملی و بین اللمللی این بیماری قرار داریم و بایستی همه تلاش برای مهار , کاهش آسیبهای زیانبار آن باشد , اما فردای بهتر و به دور از هیجان وجود دارد که بایستی در آن زمان تمام ابعاد این بی تدبیری بزرگ کرونایی مورد ارزیابی , واکاوی دقیق و موشکافانه علمی , مدیریتی قرار بگیرد تا در آینده شاهد این قبیل حوادث , سومدیریتها که با جان و مال مردم مرتبط است نباشیم . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار