شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
در جریان انتخابات، حتی فعالیت در ستاد دکتر روحانی که از نامزدهای انتخابات و تائید شده ی شورای محترم نگهبان بود هم با تهدید و ارعاب روبرو می شد، آن هم از طرف نیرویی که نیاز به پاسخگویی به هیچ قانونی را لمس نمی کرد.

شوشان: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نامه ای به وزیر بهداشت خواهان رسیدگی به وضعیت این دانشگاه شدند. در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار شوشان قرار گرفته آمده است: در جریان انتخابات، حتی فعالیت در ستاد دکتر روحانی که از نامزدهای انتخابات و تائید شده ی شورای محترم نگهبان بود هم با تهدید و ارعاب روبرو می شد، آن هم از طرف نیرویی که نیاز به پاسخگویی به هیچ قانونی را لمس نمی کرد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

حمد و سپاس خداوند بزرگ و مدبر را که بار دیگر نسیمی از امید در میهن سرافرازمان وزیدن گرفته و امید به بهبود و اصلاح در سراسر سرزمینی که به برکت خون شهدا و از جان گذشتگان و با مجاهدت امام راحل و همه ی ایثارگران و دلسوزان دین و میهن، امروزه منادی اسلام ناب محمدی و اعتدال و عقلانیت در جهان شده است، قوت گرفته است.

ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بسیار خرسندیم که دوشادوش مردم بزرگ و آگاه سرزمینمان، سهم و دین خود را در زنده نگه داشتن امید و سپردن زمام امور به دست منادیان تدبیر و امید، ادا نموده و خود را پذیرفته شدگان این امتحان مهم می دانیم.

اما جناب آقای وزیر، مقام عالی وزارت بهداشت، ما، دانشجویان دانشگاه جندی شاپور هم به مانند همه ی مردم، چشم انتظار رسیدن جریان اعتدال و حرکت به سمت بهبود و رفع تنگ نظری ها و کم تحملی ها و برداشت های افراطی و غیر مدارا گرایانه از امور دانشگاه و دانشگاهیان به دانشگاه خودمان و دلجوئی از همه ی عزیزانی هستیم که در این چند سال اخیر متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و ضمن تضییع حقوق آن ها، شاهد برخوردهای سلیقه ای و فراقانونی با آن ها بوده ایم.

جناب آقای وزیر، هشت سالی که گذشت، سال های سختی بود بر دانشگاهی که نام قدیمی ترین دانشگاه ایران را بر خود دارد. ناملایمات و تنگ نظری ها بسیار بود، قصد ماندن در گذشته را نداریم، امید به بهبود داریم، از این روی صرفاّ جهت استحضار به عرض می رسانیم که تحت فشار قرار دادن دانشجویان متعدد از طرق مختلف جهت رفتن اجباری به سایر دانشگاه ها که یادآور نوعی تبعید است، تنها یکی از رفتارهای تنگ نظرانه و کاملا مغایر با اخلاق و قانون است که در این سال ها دیده ایم. آیا دانشجویی که با رتبه برتر به دانشگاه مادر وارد شده، حال به خاطر اختلاف نظر با مدیران دانشگاه سزاوار است که مجبور به کوچ اجباری به دانشگاه های سطح پائین تر در مناطق کمتر برخوردار شود؟

تمامی تشکل های دانشجویی، علمی و فرهنگی و حتی تشکل نظارتی شورای صنفی دانشجویان که باید برای احقاق حقوق دانشجویان فعال باشد، همه یا به کلی تعطیل شده یا به شکلی دچار استحاله شده اندکه تنها به عنوان تائید کننده ی اقدامات مدیران دانشگاه آن هم در اتاق ها و جلسات و نه در بین دانشجویان، به حیات نباتی و بی روح خود ادامه می دادند.

جناب آقای وزیر، در جریان انتخابات، حتی فعالیت در ستاد دکتر روحانی که از نامزدهای انتخابات و تائید شده ی شورای محترم نگهبان بود هم با تهدید و ارعاب روبرو می شد، آن هم از طرف نیرویی که نیاز به پاسخگویی به هیچ قانونی را لمس نمی کرد. آیا این رویکرد، با رویکرد جذب حداکثری و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات مبنی بر برگزاری انتخابات پرشور با حضور همه ی ملت سازگار است؟

بحث را به درازا نمی کشیم، صحبت از گذشته و ناملایمات فراوانی که بر ما رفته، همانگونه که اشاره شد، هدف این مرقومه نیست. ما برآنیم که همانگونه که همه ی ارکان نظام جمهوری اسلامی پیام رای مردم را دریافت نمودند و رئیس جمهور محبوب و محترم هم بارها بر آن تاکید کرده اند، روند تحولات را در دانشگاه بزرگ و با سابقه ی درخشان خود که شهدای بسیاری را تقدیم میهن کرده است به سمتی ببینیم که راستای حرکت کلی کشور و نظام و حرکت بر مدار اعتدال و عقلانیت و عدالت است. ما خواهان بهبود اوضاع به نفع همه ی دانشجویان و دلجوئی از عزیزان و دانشجویانی که به ناحق مورد تعدی به حقوق خود قرار گرفته اند و احقاق حقوق همه ی آن ها هستیم و این خواسته و مطالبه ی بسیار حیاتی ما از مقام عالی وزارت است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment دانشجویان عزیز وگرامی : اینجانب ضمن تاءسف از اینگونه بی مهری ها وناملایمات از مسووءلین محترم وزارت تقاضای رسیدگی دارم . متاءسفانه مهره سوزی های وسیع دردانشگاه در طی چند سال گذشته ، قوم گرایی ،رعایت نشدن عدالت اجتماعی در توزیع امکانات وتجهیزات ، بی توجهی به پتانسیل های قومی واز همه مهمتر انحصار طلبی شرایط دشواری را بر دانشگاه تحمیل کرده است .اینجانب اطمینان دارم با دلسوزی مسووءلین محترم ومهره های دلسوز مشکلات بزودی رفع خواهد شد .رزمنده ی جانباز : سلطانعلی بهمنی -کارمند درجه خبره دانشگاه علوم پزشکی ورئیس کمیته ی اطلاع رسانی ستادمرکزی ورئیس کمیته اطلاع رسانی وتبلیغات ائتلاف ستادهای دکتر روحانی در خوزستان
comment
قدیر رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
comment
0
0
comment در دنشگاه شهد چمران اوضاع بدتر از اینبود تا جایی که شخص آقای روحانی در متینگ انتخاباتی خود در اهواز اعلام کرد مسئولین دانشکاه اجازه حضور ایشان را در دانشگاه نداده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار