اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی ۶ شهر این استان بر اثر ورود توده گرد و غبار، گفت: میزان گرد و غبار در امیدیه در روز شنبه به بیش از پنج برابر حد مجاز افزایش یافته است.
شهریار عسکری بیان کرد:میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ امروز در امیدیه ۸۳۰ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۶۵۷ میکروگرم برمترمکعب، رامشیر ۶۴۷ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۲۳۹ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام ۱۸۸ میکروگرم برمترمکعب، هندیجان ۱۸۶ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد ۱۰۵ میکروگرم برمترمکعب و حمیدیه ۱۷۳ میکروگرم برمترمکعب رسیده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

گرد و غبار در برخی شهرهای خوزستان از ساعاتی پیش آغاز شده است. در ساعت ۱۴ امروز نیز میزان گرد و غبار در اهواز ۵۰۸ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام ۱۷۶ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۳۲۲ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۱۵۹ میکروگرم برمترمکعب، رامشیر ۶۵۲ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد ۲۵۲ میکروگرم برمترمکعب و هندیجان ۲۱۵ میکروگرم برمترمکعب بود.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان روز شنبه با صدور اطلاعیه نسبت به ورود گرد و غبار از عصر امروز به این استان هشدار داده است. براساس این اطلاعیه از اواسط امروز وزش باد قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه‌ای و برای ساعاتی وقوع رخداد پدیده گرد و غبارمحلی و کاهش دیدافقی در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان انتظار می‌رود و سپس با توجه به نزدیک شدن توده گرد و غبار عراقی به استان از بعدازظهر امروز کاهش دیدافقی و افزایش آلاینده گرد و خاک ابتدا در مناطق غربی، مرکزی و سپس شمالی خوزستان را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی خوزستان منشاء گرد و غبار امروز را کانون‌های کشور عراق اعلام کرده است.

همچنین هواشناسی خوزستان رگبار و رعد برق را در روز یکشنبه برای این استان به ویژه در نیمه شمالی و شرقی و در سایر مناطق پراکنده و همراه با وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی کرده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار