اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
در نشست خبری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با اصحاب رسانه مطرح شد:
محمد حیدری در نشست خبری عصر روز جمعه هشتم فروردین ماه با اصحاب رسانه به شرح اقدامات انجام شده برای کنترل و پیشگیری شیوع کرونا ویروس پرداخت که اهم آنها به شرح زیر است:

شوشان خرمشهر:محمد حیدری در نشست خبری عصر روز جمعه هشتم فروردین ماه با اصحاب رسانه به شرح اقدامات انجام شده برای کنترل و پیشگیری شیوع کرونا ویروس پرداخت که اهم آنها به شرح زیر است:

دستورالعمل طرح منع آمد و شد در خرمشهر از روز شنبه نهم فروردین ماه رسماً اجرا میشود و تمام پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای این طرح  توسط شورای تأمین، جامعه اطلاعاتی و ستاد مدیریت بیماری کرونا در منطقه آزاد اروند انجام شده است.
از روز گذشته اعلام کردیم که تا صبح شنبه کلیه شهروندان خرمشهری خارج از شهرستان به شهر برگردند و مسافران شهرستانی حاضر در خرمشهر از شهرستان خارج شوند و بعد از آن هیچ‌کس حق ورود و خروج به خرمشهر را نخواهند داشت.

به جز ماشین هایی که حامل کالاهای اساسی و بهداشتی و درمانی باشد که در چارچوب پروتکل هایی میتوانند وارد شهر بشوند. 

حتی برای روستاها هم با درجه ای تخفیف این قانون اعمال شده است روستاییان عزیز ضرورتی ندارد به شهر بیایند و هیچ شهرنشینی برای دید و بازدید حق رفتن به روستاها را ندارد و با توجه به قرار گرفتن بخشی از روستاها در مسیر جاده اصلی تعداد ایست های بازرسی از یک ایستگاه به سه ایستگاه، برای پایش رفت و آمد در جاده امام صادق (ع) در پل دارخوین، ابتدای جاده و انتهای حوزه ی استحفاظی، خرمشهر افزایش پیدا کرد.


خودروهای غیر خرمشهری که در حال تردد هستندباید یک ماه توقیف شوند، ۵۰۰هزار تومان جریمه و جریمه های جانبی مثل بیمه های معوقه و حق پارکینگ و حقوق و عوارض دولتی را پرداخت کند و در این مورد هیچ مسامحه ای در کار نیست.


در بخش تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده وضع مناسبی داریم و تأمین مایحتاج و مواد غذایی مردم بهتر از گذشته در حال انجام است و تا حد زیادی از فعالیت برخی افراد سودجو جلوگیری شده است. 

ضدعفونی معابر عمومی ، روستاها و نهرها بصورت یومیه صورت می گیرد. اما بهداشت کلی شهرستان بسیار ضعیف است و وجود فاضلابهای روباز ، سلامت مردم را تهدید می کند.

برخی از کمبودهای بیمارستانی در حوزه ی بهداشتی برطرف شده وبخشی در حال پیگیری و اجراست.


یکی از مدرن ترین سیتی اسکن های حال حاضر دنیا در بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر راه اندازی شد و علیرغم کمبود دستگاه تنفس مصنوعی در کل کشور، با کمک منطقه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی، توانستیم شش دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) تهیه کنیم.
و به طور کلی در زمینه تجهیز و تأمین امکانات مورد نیاز پزشکی، تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.


از اواسط هفته گذشته در سامانه پایش اجتماعی سلامت 104 هزار نفر ثبت شدند . (با همکاری فرمانداری، هلال احمر،کمیته امداد و بهزیستی،آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و... )
در سامانه خوداظهاریsalamat. gov. ir هنوز متناسب با اطلاع رسانی، مردم استقبال نکردند و انتظاری که دارم هنوز محقق نشده است.


همه واحدهای تولیدی ملزم به تولید حداکثری هستند و شهرستان خرمشهر از نظر تأمین وسایل بهداشتی، شوینده و کالاهای مورد نیاز ساماندهی شده و کمبود ندارد.

 با توجه به نبود میدان تره‌بار در خرمشهر و لزوم فعالیت اصناف عرضه‌کننده میوه و سبزیجات و با توجه به اینکه این اقلام جزء مایحتاج عمده و روزانه مردم هستند عرضه این اقلام با ازدحام جمعیت مواجه شده است که شهرداری باید تدبیری برای عرضه با فاصله این اقلام بیندیشد و مکان مناسبی برای عرضه این کار در نظر بگیرد.

از اصناف و مجتمع های تجاری که دست از کسب و کار کشیدند و همکاری کردند تقدیر میکنیم اما عده قلیلی همچنان همکاری نکردند که اتاق اصناف مکلف است با پلمپ و ابطال جواز کسب از فعالیتشان ممانعت کند.
خواربار فروشی ها هم باید رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه دهند.


متاسفانه بسیاری از  نانوایی ها موارد بهداشتی را رعایت نکردند و اگر از شنبه در رفتارشان تجدید نظر نکنند و فکری برای رعایت بهداشت نکنند، اتحادیه ی نانوایی ها را منحل خواهم کرد و اختیارات ان را به رییس اتاق اصناف واگذار میکنم و به جرم عدم رعایت بهداشت عمومی، رئیس و اعضای اتحادیه و نانوایی های متخلف را به دادسرا معرفی خواهم کرد. 

.
امروز روز غیبت نیست. روز مسئولیت و انجام وظایف اجتماعی است.روز ورود و کمک شوراهای شهر و روستاست. 
اعضای شورا، سمن ها ، احزاب ،گروها ،فعالین اجتماعی، معتمدین ، معلمان، خبرنگاران و هرکسی توانایی اقناع مردم را دارد، مکلف است که بیاید و کمک کند تا مردم خود را نسبت به اجرای برنامه ها و مصوبات ملزم بدانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار