اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
در نشست خبری سامری نماینده خرمشهر با اصحاب رسانه مطرح شد:
عبدالله سامری نماینده خرمشهر صبح روز دوشنبه، یازدهم فروردین ماه به سوالات اصحاب رسانه در خصوص بعضی موارد و مشکلات موجود در شهرستان پاسخ داد که در ادامه میخوانید.


شوشان خرمشهر:عبدالله سامری نماینده خرمشهر صبح روز دوشنبه، یازدهم فروردین ماه به سوالات اصحاب رسانه در خصوص بعضی موارد و مشکلات موجود در شهرستان پاسخ داد که در ادامه میخوانید. 

دلیل تأخیر در بستن مبادی ورودی شهر:
در بسیاری موارد از جمله سیل، کرونا و... مواردی را به مسئولین خوزستان به ویژه استاندار پیشنهاد میدادیم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و بطور کل در استان چیزی به اسم پیشگیری وجود نداردو در این خصوص به دولت و مسئولین خوزستان نقدهای زیادی وارد است.
حتی آقای سلمان زاده هم اصرار زیادی داشتند مبادی ورودی شهر بسته شود ولی از طرف مسئولین اجرایی پذیرفته نشد و همین باعث شد در خرمشهر آمار به این شدت بالا رود.


محل دفن اجساد مبتلایان به کرونا:
با توجه به اینکه آقای سلمان زاده تایید کرد ویروس کرونا تا سه روز در جسد شخص مبتلا باقی میماند و با دفن جنازه ی مبتلا هنوز هم ممکن است خانواده و نزدیکان او مبتلا شوند، انتخاب باغ رضوان را به عنوان محلی برای دفن جنازه افراد مبتلا به کرونا مناسب نمیدانم و قرار شده محل مناسب دیگری برای این منظور در نظر گرفته شود.
 
دلیل آمار بالای مبتلایان به کرونا:
در حال حاضر یکی از دلایل آمار بالای مبتلایان کرونا، این بود که در روزهای نخست از طرف مسئولین وضعیت سفید اعلام شد.
 اگر در ساعات اولیه شیوع ویروس کرونا، خوزستان و شهرهای دیگر این استان قرنطینه می‌شد الان خرمشهر رتبه اول کرونا را در استان نداشت و امروز لازم به تعطیلی بازارها و بیکار شدن مردم این شهر نبود.

چگونگی مواجهه و برخورد با مبتلایان به کرونا:
طبق دستورالعمل های شبکه بهداشت، هر شخصی که به این بیماری مبتلا شود حتی اگر یکی از مسئولین و یا منتخبین مردم باشد باید تا پایان بحران قرنطینه شود و سیاسی کاری در مواجهه با چنین مسئله ای، برای منتخبی که حتی هنوز اعتبار نامه ی رسمی مجلس را دریافت نکرده است به منزله ی بازی با جان مردم است.
کما اینکه در این اوضاع حتی قرار بود جلسات مجلس هم انلاین برقرار شود اما چون تبلتهای مجلس مشکل داشتند خیلی از نمایندگان امکان آنلاین شدن نداشتند و برخلاف اخباری که از برگزاری سه جلسه مجلس منتشر شده تا کنون جلسه غیر حضوری نداشتیم.

تعهدات سازمان آب و برق خوزستان در بحث سیل:
سازمان آب و برق خوزستان پس از سیل ۹۸ متعهد به لایروبی قسمتی از رودخانه کارون در خرمشهر و ساحل‌سازی منطقه بحرانی روستای ام‌نوشه و ایمن سازی روستاهای غرب کارون در مواجهه باسیل شد که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است و همچنان روستاهای منیخ، حفار، مشارع، ام‌نوشه و دیگر روستاهای غرب کارون نیاز به تقویت سیل‌بندها دارند.

اسناد واگذاری بیمه پروژه های شهرداری:
متاسفانه موضوع اسناد واگذاری امور بیمه پروژه های شهرداری به همسر شهردار خرمشهر صحت دارد و مربوط به مدت‌‌ها قبل است، شهردار امتیاز مسئولیت مدنی پروژه های عمرانی شهرداری را به نمایندگی بیمه‌ای در اهواز متعلق به همسر خود واگذار نموده که مراتب به اطلاع اعضای شورای‌شهر خرمشهر رسیده و حتی اسناد آن‌ را برخی از اعضای شورای‌شهر به من ارائه دادند و از اینکه چرا اقدامی برای برخورد با چنین تخلفی صورت نگرفته تعجب می‌کنم.

وضعیت سازمان حمل و نقل و اتوبوسرانی:
وضعیت سازمان حمل و نقل شهرداری خرمشهر مانند روزهای اول انتصاب میاح پور شده است. بعد از اولین بازدید متوجه شدم اتوبوسرانی رو به نابودی است، قطعاتی از اتوبوسها جدا میشد و از اتوبوسرانی خارج میشد و به فروش میرسید، یا اینکه اتوبوسی به قطعه ای کوچک برای تعمیر نیاز داشت بلااستفاده می ماند و اگر اتوبوسهای دیگر برای تعمیر به قطعه ای نیاز داشت، قطعه ی مورد نیاز را از این اتوبوس جدا میکردند،یا افراد بازنشسته را در سازمان نگه داشتند و متاسفانه بعضی از اعضای شورای شهر مانند اقای فاخر ربیعی از این جریانها در اتوبوسرانی حمایت میکنند و در این مسئله باید شورای شهر بصورت جدی ورود کند. 
حتی مواردی بوده که قسمتهایی را از طریق کمک منطقه آزاد آسفالت کردیم(مانند پل شناور منیخ تا حفار و بعد از آن عباره و جاده امام صادق) اما شهرداری کار را به نام خودش تمام کرد.

آمار مبتلایان به کرونا تا روز دوشنبه یازدهم فروردین:
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا تا روز دوشنبه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به ۱۳۶ نفر رسید.
تاکنون ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد سه نفر از اهالی آبادان، هشت نفر خرمشهر و ۲ نفر شادگان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار