اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
شوشان - دکتر علیرضا رییس زاده :
خوشبختانه ویروس کرونا با تمام درد و رنجی که به بار آورد عیار، جایگاه و وجهاهت بسیاری از  اشخاص، سازمانها و نهاد ها و حوزه ها را برای مردم  ایران عیان ساخت
قطعا در پسا کرونا نگرش ها به امور سیاسی، اجتماعی و دینی بسیار متفاوت از پیشا کرونا خواهد بود
شوربختانه در این برهه از زمان نهاد هایی چون مجلس ، شورای نگهبان و مصلحت و...به جای آنکه چون فرماندهی شجاع و نترس در میدان جنگ امید بخش باشند ، رهبری و مسئولیت  را بر عهده بگیرند خود به گوشه عافیت خزیدند و با شرمساری در بزنگاه غائله سر در لاک سلامت خویش فرو بردند و ملتی را تنها وا نهادند.
سوالی که دیوانه وار بر ذهنم  می کوبد این است که مگر جان نمایندگان مجلس از لشكر پیروز مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران و تمامى كادر درمانى ، آزمايشگاهى و خدماتى حوزه سلامت اعم از زن و مرد فوج فوج خسته که اما شجاعانه و غیرتمندانه سینه های سترگشان را آماج بلای جانسوز وقهار ويروس كرونا نمودند عزیز تر است ؟؟؟
 کارمندان شریف بانک ها ، پرسنل خدوم آتش نشانی و برخی در دیگر سازمانها و ادارات دولتی برای خدمت رسانی جان در کف نهادند و شهادت گونه جان سپردند.
 مجلسی که باید در این  برهه واقعا حساس در راس امور باشد نه در کف و نه در ذیل امور که به کلی وجود ندارد.این مجلس نمایندگی چه کسانی را بر عهده دارد؟ مگر روزگاری سخت تر از این زمان داشتیم؟؟
مگر نه این است که اكنون، هنگام اخذ تصمیمات و تصمیم سازیهای آنی، علمی،حقوقی و عقلی عقلای قوم است؟ پس از حیث تنویر اذهان بفرمایند نقش مجلس در کجای مختصات سیاسی حقوقی قانونی و حتی اخلاقی این شرایط خاص قرار دارد؟
آنان  که  خود را نوکر مردم خطاب می کنند کجا هستند و چرا چنین ازمعرکه گریخته اند؟  آنها آنچه را می گویند اعتقاد ندارند؟چرا فقط هنگام ثبت نام احساس تکلیف می کنند؟!!
این همه از حجم از بودجه و رسانه و پرسنل و امنیت و......برای نهاد هایی که در چنین لحظات سختی ملتی را تنها به حال خود را رها می کنند به چه منظور است؟.
این همه بحث بگیر و ببند ،سر  و صدا و  و... ...در مجلس برای منافع ملت است یا فقط جنگی زرگری یست برای گریختن  و فریفتن ؟
 نمایندگان حداقل بصورت شیفتی و تعداد کم هم می  توانستند حضور داشته باشند در حالی که بر عکس ادارات ارباب رجوعی هم نداشتند!! رییس کمیسیون ها چطور؟   
 سرنوشت کشور در گروه بودجه  دارد و این روزرها  هم  بند بند آن باید حلاجی، تحلیل ،چکش کاری  و تصویب شود آیا  این زمانی است که  مجلس تعطیل شود؟ صدا و سیما و رسانه از آقای لاریجانی بخواهند که به مردم شریف ایران توضیح دهد بر طبق چه اصول ، معیاری و بر طبق کدام پارامتر و مقیاسی مجلس را  تعطیل کردند؟ اصلا مجلس  منفعل فشل گم شده کجاست؟دقیقا کجاست؟
   حقوق و مزایا و جدیدا بسته های تبعیضی بهداشتی را با چه  استدلالی و بابت چه کاری گرفتند در حالی که به صورت صوری و سمبلیک هم  حاضر نبودند پرسنل اداری و مردم را همراهی کنند؟ مجلس و برخی نهاد های دیگر فردا روزی در برابر مردم چه پاسخی دارند در حالی که عده ای با صد ها برابر خطر ،صادقانه  به خدمت رسانی به هموطنان مشغولند؟
مجلسی که در این  سخت روزگار نه کارایی دارد و نه نقشی دارد و  فورا غیبش می زند و یا خوابش می برد  بهتر نیست که کلا تعطیل شود؟؟با چنین رفتار هایی از مجلسیان و دیگرد مدعیان  هنوز انتظار داریم مردم اعتقادی به رای دادن داشته باشند؟
البته این روزگار نشان داد اگر مجلس و برخی نهاد های دیگر تعطیل باشند به نفع و صلاح مملکت است و هیچ اتفاقی هم نمی افتد همان امور با کمی تدبیر بدست کارمندان و مسولین میانی و...انجام می گیرد.
البته دور از انصاف است اگر  اعتراض  تعداد محدودی  از نمایندگان را هم نبینیم که به شدت بر تعطیلی مجلس تاختند و آنرا خلاف منافع ملی و دمکراسی و رای  مردم خواندند و  قطعا حساب این گونه نمایندگان جداست منجمله نماینده شریف شیراز آقای پارسایی  که خطاب به آقای لاریجانی گفتند:
"چه فرق است بين به توپ بستن مجلس با دستور تخته كردن در آن ؟
آنانكه بايد پاسخگوى تناقض گويي ها و سهل انگارى هاى پيش آمده باشند براى شانه خالى كردن از برخى اهمال كاري ها و تعلل ها، حكم به بستن در مجلس مى دهند.
جناب دكتر لاريجانى ، مى دانيد كه بارها از اعلام وصول استيضاح وزرائي كه از نظر جمعى از همكاران و طبق نص صريح قانون بايد پاسخگوى عملكرد خود باشند خوددارى شد ، طرح هاى دو و سه فوريتى تك نرخى كردن بنزين عقيم ماند و مجلس در مسائل مهمى همچون حوادث پس از گرانى بنزين منفعل ماند و هر بار جايگاه مجلس تنزل پيدا كرد
آقای دکتر لاریجانی من با شرمساری احساس می کنم در قرنطینه اخلاقی هستم تا قرنطینه سلامت."

 دوازدهم فروردین ۱۳۹۹  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار