اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
شوشان - داود مدرسی‌یان :
شعار اصلی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» بود و هست. بر مبنای همین شعار، دولت هایی که از اول انقلاب بنا را بر دشمنی با جمهوری اسلامی گذاشتند و با ارتباط با گروهک های تجزیه طلب سعی بر تجزیه مناطق مرزی ایران داشته اند(آمریکا) و همچنین صدام خبیث را علیه ایران تحریک و مورد حمایت نظام قرار دادند(آمریکا و شوروی و انگلیس)، مردم شعار می داند: «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر شوروی».

جمهوری اسلامی ابتدائاً با هیچ کشوری دشمنی نکرد؛ به هیچ کشوری تجاوز نکرد؛ هیچ ملتی را مورد تحریم قرار نداد اما از اول، زورگویان عالم مقابلش ایستادند.

شوروی در زمان جنگ تحمیلی حمایت های گسترده ای از صدام داشت اما بعد از سقوط و فروپاشی از درون، شعار «مرگ بر شوروی» از شعارهای مردم ایران حذف شد. چون دیگر شوروی وجود نداشت که بخواهد با ایران دشمنی کند. نظام سیاسی جایگزین شوروی، بنای دشمنی و براندازی با ایران را از سیاست خارجی خود حذف کرد و سعی کرد از در احترام و حقوق متقابل و منافع مشترک با ملت و دولت ایران تعامل کند و چون بنای جمهوری اسلامی نیز بر احترام و حقوق متقابل و منافع مشترک بود با نظام سیاسی روسیه از در تعامل درآمد.

در این بین اما #آمریکا و انگلیس سیاست خصمانه خود را علیه ایران ادامه دادند. تحریم های اقتصادی و سیاسی، تهدید، فشار، محاصره، بلوکه کردن اموال ایران، ارتباط با اپوزیسیون حکومت و تجهیز گروهک های تروریستی در خاک ایران، ترور دانشمندان علمی و هسته ای و ترور شخصیت های سیاسی و نظامی ایران کماکان در 41 سال گذشته، سیاست های اصلی آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی بوده است.

یک طیف در ایران طی چند دهه سعی کرده است که جمهوری اسلامی را مجاب کند که همچون نظام شاهنشاهی ذیل سیاست های سلطه آمریکا تعریف شده و از سیاست های آمریکا پیروی کند. بهانه خوبی هم برای این هدفشان جور شد: «حل شدن مسائل اقتصادی». می گفتند که ما برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی مان چه اشکالی دارد دیکته های آمریکا را بپذیریم و اجرا کنیم؟ دیکته های آمریکا یعنی تعطیلی و انهدام قدرت هسته ای، از بین بردن موشک ها، تضعیف و محدودیت قدرت نظامی و دفاعی، عقب نشینی از منطقه و عدم حمایت از گروه های مقاومت و نهایت براندازی نظام سیاسی! اما بارها برای آنها تجربه شد که عقب نشینی از نقاط قوت، مشکلات اقتصادی را حل نمی کند(برجام). 

این طیف که به تمسخر می گوید ایرانی ها علیه کل دنیا مرگ می گویند(آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای اینها کل دنیایند) اما از دولت و ملت ایران می خواهند که «مرگ بر روسیه» و «مرگ بر چین» هم سر دهند! می گویند حالا که قرار است ما به قدرتی حال دهیم چرا به آمریکا حال ندهیم؟!(معمولاً اینجا از الفاظ رکیک جنسی هم استفاده می کنند)

این جماعت چون ذلیل النفس هستند و فهمی از عزت و مقاومت ندارند هر رابطه خارجی را رابطه «ارباب رعیتی» می دانند و می گویند پس بین همه ارباب ها، آمریکا بهترین ارباب است. مشخص است که اینها دنبال عزت و منافع ملی نیستند بلکه بدنبال نوکری ارباب اند.

اینها دشمنی واضح و تلاش آمریکا برای فروپاشی نظام سیاسی و تجزیه ایران را می دانند؛ تحریم های فلج کننده نفتی، بانکی و دارویی را می بینند؛ اما بدون هیچ استدلالی چین و روسیه را دشمن اصلی ایران می خوانند و چشمان خود را بر روی دشمنی واضح آمریکا بسته اند که حتی حاضر نشده در همین ایام #کرونا تحریم های دارویی ایران را تعلیق کند.

جمهوری اسلامی سعی می کند تعاملات خود را بر مبنای احترام و حقوق متقابل و منافع مشترک اقتصادی و سیاسی بنا نهد چنانچه آمریکا هم از خوی استکباری خود دست کشیده و بنای بر دشمنی با ایران نداشته باشد اولین مدعیان مذاکره خود ما خواهیم بود!

این جماعت می خواهند گناه غرب زدگی خود را با برچسب «چین زدگی» و «روس زدگی» به طرف مقابل بپوشانند و برای فراموشی جنایات گذشته و حال غرب علیه ایران، شوروی گذشته را به رخ می کشند اما تاریخ نشان داده اگر کوچکترین خطری از ناحیه هر کشور و دولتی، ایران را تهدید کند چه آمریکا چه شوروی چه #چین، باز هم همین نظام سیاسی و جریان انقلابی و ملت رشید ایران در وسط میدان مبارزه خواهند بود نه ترسوهایی که در بزنگاه ها به سوراخ موش های خود پناه می برند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار