اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌های لازم از ماه‌های گذشته جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه انجام شده است.
عبدالامیر نیرومند با اشاره به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی در خصوص معدوم سازی جوجه‌های یک‌روزه اظهار کرد: صنعت تولید گوشت و مرغ یکی از صنایع بزرگ کشور است که شامل حلقه‌ها و بخش‌های مختلفی است و یکی از این حلقه‌ها مزارع مرغ مادر و کارخانجات جوجه‌کشی است که به صورت خصوصی کنترل می‌شوند و تحت پوشش انجمن صنعتی تولیدکنندگان، جوجه یک روزه تولید می‌شود.

وی افزود: این انجمن به صورت مداوم در طول سال با پیش‌بینی‌های انجام‌شده تعداد تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار را تعیین می‌کند که متناسب با آن جوجه یک‌روزه تولید می‌شود تا جوابگوی بازار مصرف باشد.

نیرومند با اشاره به اینکه کنترل تخم مرغ نطفه‌دار در دنیا رایج است و همیشه این کار توسط انجمن صنعتی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مرغدارانی که به صورت غیرانسانی اقدام به معدوم سازی جوجه‌ها کردند، با هماهنگی قبلی با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی می‌توانستند جوجه‌های یک‌روزه را بین مردم توزیع کنند تا از این عمل ناپسند جلوگیری شود.

وی در ادامه از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

نیرومند افزود: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌های لازم از ماه‌های گذشته جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه انجام شده است به نحوی که در ماه مبارک رمضان با کمبودی در این زمینه مواجه نخواهیم شد.

وی یادآور شد: از این میزان جوجه‌ریزی بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ استحصال خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار