اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان خبر داد:
مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: متقاضیان دریافت مقرری بیکاری مشاغل متاثر از بیماری کرونا در خوزستان به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

شوشان: سیدمحمد مرعشی با اعلام اینکه براساس ماده ۶ قانون بیمه بیکاری ، افراد بیکار شده موظف هستند حداکثر در مدت ۳۰ روز مراتب بیکاری خود را به اداره‌های کار شهرستان محل سکونت اعلام کنند بیان کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir ، با هدف حمایت از کارگران آسیب دیده از بیماری کرونا طراحی شده تا افراد مشمول این قانون بتوانند با مراجعه آن و با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام کنند.

وی با اشاره به روند رو به افزایش تعداد ثبت‌نام شدگان افراد بیکار شده افزود: نحوه شناسایی بیکاران مشمول تعیین مشاغل کم خطر و پرخطر ، نحوه واریز کمک هزینه بیکاری ، مدت پرداخت و دیگر تعهدات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حال تدوین بوده و پرداخت مقرری بیکاری به مشاغل متاثر از بیماری کرونا مستلزم تصویب دستورالعمل مذکور و تخصیص اعتباری از محل منابع صندوق توسعه ملی و با هماهنگی ستاد مذکور است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: زمان پرداخت مقرری بیکاری پس از صدور دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی و تخصیص اعتبار خواهد بود که زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.

تبعات نفس‌گیر شیوع ویروس کرونا، با وجود بازگشایی و فعالیت بخشی از بدنه اقتصادی و بازار خوزستان با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، همچنان در چرخه اقتصادی خوزستان مشهود است.خوزستان به عنوان قطب صنعت نفت کشور، از کالبدی دولتی برخوردار است و این موضوع بخش خصوصی استان را با چالش‌هایی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی روبه رو کرده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار