اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
َشوشان - نوید قائدی :
در عصر شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال کتاب کاغذی در حال تبدیل شدن به نوستالژی عصر معاصر است.
کتاب به انسان ها حس خوش دانستن، آرامش، و گاهی دنیای مجازی فرهیختگی را هدیه می دهد.
کتاب خوان های حرفه ای یعنی کسانی که خود را مهیای تاثیر پذیری از بطن و متن کتاب می کنند،همگام خوانش در صفحات کتاب غرق می شوند،تجسم می کنند،تحلیل می کنند و گاهی با اصل موضوع یا شیوه نگارش کتاب و.. کلنجار می روند.
بعضی افراد کتاب را برای وزن دادن به شخصیت خود دوست دارند و علاقمندند که دیگران آن ها افرادی اهل فضل و مطالعه گر بدانند و البته بعضی دیگر با چند تصویر کتاب و سطور و شاید تیکه متنی در شرایطی خاص و کم نور یا در محیطی ویژه دوست دارند خود را روشنفکر جلوه دهند.
کتاب شی عجیبی است،از روز پیدایش آن تا کنون سیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است،از انتقال پیام و داستان تا ترویج علم و جفر و ... همگی در دنیای کتاب ها نهفته است.
دنیای من با کتاب یا دنیای کتاب با من ، بحثی است جدی است،عاشقان کتاب اهل بحث و مراودات فکری و تحلیلی محتوای کتاب ها هستند،سطور در اعماق وجود این عاشقان نفوذ می کند،آن ها متاثر می کند،تغییر می دهد و می سوزاند،خواننده واقعی کتاب اهل فهم و احساس است،درک می کند و رنج می کشد و هزار توی خلقت را با روحش حس می کند.
اهالی واقعی کتاب کاغذی اهل درد و رنج و احساس و ادراک و غصه اند،این اهالی شاید کمتر سفر کرده باشند اما دل بزرگ و روح در حال پروازی دارند و همنشین همه ملل و دوست دار عالم خلقت و انواع و اقسام گوناگونی های عالم اند.
هیچ غیری نمی تواند در دنیای یک کتاب خوان واقعی،که همنشین آن شاید دودی و استکان چایی یا قهوه ای تلخ باشد ، وارد شود،هیچ کتاب خوان مجازی با گرفتن صدها عکس و تصویر در کنار چند جلد کتاب و قهوه نمی تواند حال و هوای یک کتابخوان واقعی و کتابش را نه مصور کند و نه درک کند و بهتر است بخود این زحمت بیهوده را ندهد ، چون همان گونه که دنیای مجاز زودتر و فراموش شدنی است، حال و هوای عکس و کتاب و خوانش سرسری هم زود گذر است.
دنیای کتاب و کتاب خوان واقعی حسی است که خداوند عالم در عصر پیش از خلقت به نون و قلم و نگارش و یادگیری قسم یاد کرده و درک این حس آیینه همان رخداد قدسی است که هر کسی یارای درک آن را ندارد.
_ بامداد ۹ اردیبهشت ۹۸_


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار