شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
دوئل مايلي‌كهن- دايی
شاگردان فركي كه اين فصل خوب نتيجه گرفته و صدر جدول را به قرق خود درآورده‌اند ميزبان نفت تهران هستند. نتيجه اين بازي براي ديگر مدعيان بالاي جدول از اهميت بالايي برخوردار است.
شوشان/ دنيا حيدري : هفته دوازدهم ليگ برتر امروز با برگزاري سه بازي استارت مي‌خورد و جمعه با برگزاري چهار ديدار ديگر پيگيري مي‌شود.

هفته دوازدهم ليگ برتر امروز با برگزاري سه بازي استارت مي‌خورد و جمعه با برگزاري چهار ديدار ديگر پيگيري مي‌شود. هفته‌اي كه متأثر از رويارويي مايلي‌كهن و دايي خواهد بود. هفته‌اي كه با توجه به نتايج و امتيازهاي فولاد تغييري در صدر جدول ايجاد نمي‌شود تا همه نگاه‌ها به بازي روز جمعه و حضور ياران دايي در قم و صف‌آرايي آنها برابر ياران مايلي‌كهن باشد. ديداري كه بعيد است آرام و بي‌صدا به پايان برسد! امروز اما ليگ با سه بازي آغاز مي‌شود كه طي آن صدرنشين جدول از نفت تهران پذيرايي مي‌كند و راه‌آهن از تراكتور ضمن اينكه فجر تهران هم در خانه به مصاف ذوب آهن اصفهان مي‌رود.

فولاد - نفت تهران، ساعت 17:20

شاگردان فركي كه اين فصل خوب نتيجه گرفته و صدر جدول را به قرق خود درآورده‌اند، اين هفته ميزبان نفت تهران هستند. يكي ديگر از تيم‌هاي مدعي اين فصل كه البته طي هفته‌هاي گذشته خوب نتيجه نگرفته و جايگاهش در جدول با سقوط همراه بوده است. نتيجه اين بازي البته براي ديگر مدعيان بالاي جدول هم از اهميت بالايي برخوردار است. خصوصاً اگر با پيروزي فولاد و مستحكم‌تر شدن جايگاه اين تيم در صدر جدول همراه باشد. فولادي‌ها البته علاوه بر سه امتياز، به حفظ ركورد خود نيز در اين بازي مي‌انديشند. ياران فركي در طول اين فصل همه بازي‌هاي خانگي خود را برده‌اند و حالا در پي حفظ اين ركورد هم هستند؛ ركوردي كه اگر حفظ شود، جايگاه اين تيم خوزستاني در صدر جدول مستحكم‌تر هم خواهد شد.

صبا – پرسپوليس، فردا، ساعت 18:15

ديدني‌ترين بازي هفته دوازدهم بي‌ترديد بازي صبا و پرسپوليس است، بازي كه تمام حساسيت‌هاي آن به تقابل مايلي‌كهن و دايي برمي‌گردد. تقابلي كه شايد درگيري‌هاي كهنه اين دو مربي را بار ديگر تازه كرده و به بحث روز تبديل كند! ضمن اينكه علاوه بر دعواهاي قديمي دايي و مايلي‌كهن، سرمربي فعلي صبا، يكي از گزينه‌هاي نشستن روي نيمكت پرسپوليس قبل از ليگ سيزدهم بود كه خود را خيلي به سرمربيگري سرخپوشان نزديك مي‌ديد. اما ناگهان با تغيير نظر مديرعامل اين تيم مواجه شد و نه تنها از گردونه گزينه‌ها كنار رفت، كه جايش را علي دايي گرفت. مردي كه طي سال‌هاي اخير مايلي‌كهن همواره به او به چشم دشمن نگاه كرده و همين نگاه، بحث‌ها و شكايت‌هاي زيادي از اين دو به دنبال داشته و حالا بعد از مدت‌ها، مايلي‌كهن و دايي يك بار ديگر بايد رو در روي هم قرار گيرند. در حالي كه يكي هدايت صبا و ديگري هدايت پرسپوليس را بر عهده دارد.

جدا از رويارويي سرمربي پرسپوليس با حاجي مايلي، نتيجه اين ديدار براي سرخپوشان از اهميت زيادي برخوردار است. پرسپوليس اگر مي‌خواهد همچنان با فولاد و سپاهان در كورس بماند، چاره‌اي ندارد جز اينكه با دست پر از قم بازگردد، چراكه مساوي و باخت، فقط شرايط را براي اين تيم بد مي‌كند، شرايطي كه پرسپوليس بعد از بازي با سپاهان، تلاش زيادي براي بهبودش كرد و برد هفته گذشته نشان داد توانسته در اين زمينه موفق عمل كند. اما اينكه اين موفقيت ادامه خواهد داشت يا مقطعي است مهم است.

در جدول البته شرايط پرسپوليس چهارم جدولي از صبا كه رتبه نهم را در اختيار دارد بهتر است اما هم دايي و هم شاگردانش خوب مي‌دانند نمي‌توان به رتبه‌هاي جدولي دل خوش كرد. خصوصاً برابر صبا كه يكي از بهترين گلزن‌هاي ليگ را دارد كه با شش گل، صدر جدول گلزنان ليگ سيزدهم را به همراه پريرا مهاجم خارجي فولاد در اختيار دارد و مي‌تواند برگ برنده مايلي‌كهن باشد.

صبا البته روزهاي پر فراز و نشيبي را پشت سر گذاشته و هفته گذشته نيز در ثانيه‌هاي آخر، نتيجه بازي را به فولاد خوزستان واگذار كرد. اما نبايد اين مسئله را ناديده گرفت كه بازي برابر پرسپوليس هم شرايط خاص خودش را دارد و تيم‌هاي ليگ براي اين ديدار هميشه از روحيه و انگيزه بالايي برخوردار هستند و كاملاً متفاوت از بازي‌هاي ديگر نشان مي‌دهند!

از طرفي تيم دايي در بازي‌هاي خارج از خانه خوب نتيجه نگرفته و بازي با صبا هم در يادگار امام برگزار مي‌شود. پرسپوليس با كسب مساوي بدون گل برابر ذوب آهن، شكست مقابل سايپا در كرج، مساوي با استقلال در دربي، شكست برابر نفت تهران در تختي و باخت به سپاهان در اصفهان در واقع از 15 امتيازي كه مي‌توانسته از بازي‌هاي خارج از خانه خود به دست آورد، تنها دو امتياز كسب كرده و حالا بايد ديد تقابل با مايلي‌كهن تغييري در روند بازي‌هاي خارج از خانه اين تيم ايجاد مي‌كند؟

هرچند كه همان اندازه كه دايي و شاگردانش براي اثبات خود و خروج از بحراني كه در پي اتفاقات بازي با سپاهان دچارش شده‌اند به پيروزي در اين بازي نياز دارند، مايلي‌كهن هم به پيروزي در اين بازي حساس اصرار دارد و شايد همين تلاش متفاوت دو تيم براي پيروزي باعث شود تماشاگران يك بازي زيبا را شاهد باشند.

سپاهان – مس، فردا، ساعت 16:00

سپاهان به رغم درگيري‌هايي كه بابت تغييرات ايجاد‌شده در كادر مديريت اين باشگاه و حاشيه‌هاي بازي با پرسپوليس و همچنين جدايي جباري از اين تيم داشت، توانست با كسب سه برد پياپي، خود را به رده دوم جدول برساند تا بار ديگر جزو مدعيان قرار گيرد. هر چند كه حفظ اين جايگاه مي‌تواند ثابت كند سپاهان امسال هم مدعي است رتبه‌اي كه اكنون به دست آورده يك جايگاه مقطعي بيش نيست. براي اثبات اين مهم، كرانچار بايد روند پيروزي‌هاي تيمش را حفظ كند، خصوصاً در بازي‌هاي خانگي. سپاهان اين هفته ميزبان مس كرمان است، تيمي كه هنوز در ليگ سيزدهم طعم برد را نچشيده و اميدوار است با مظلومي بتواند تغييراتي در شرايطش ايجاد كند. اما اين تيم در چهار ديدار گذشته خود برابر سپاهان بدون آنكه گلي زده باشد، بازنده بوده و حالا بايد ديد در اين شرايط مي‌تواند متفاوت ظاهر شود يا اين كرانچار است كه در اين نبرد پيروز خواهد بود.

در ديگر بازي‌هاي امروز نيز گسترش فولاد از سايپا پذيرايي مي‌كند و استقلال خوزستان هم به مهماني داماش گيلان مي‌رود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار