اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
در بعضی از شهرهای ایران، شهرداری هایی وجود دارند که اهم وظایف و ماموریت های خود را بوسیله ی «سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی»
بخوبی انجام می دهند و با
 ایجاد رونق اقتصادی در مراکز خرد و کلان شهری به درآمدزایی کلان غیر مستقیمی می رسند.

 به هر حال با انجام مراحل مشروح زیر، شهرداری ها به عنوان یک کاتولیزور قوی نقش مثبت خود را ایفاء می نمایند.

۱- ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم شهری با رویکرد مطلوب،  انتقال، جابجایی، سامان بخشی، تغییر فعالیت و نوسازی مشاغل با توجه به ویژگی های محلی و استفاده از ابزارهای تشویقی و بازدارنده با همکاری اصناف و اتحادیه های صنفی 

۲- اعمال مدیریت ایجاد توسعه، بهره برداری و نگهداری میادین مرکزی میوه و تره بار و نظارت بر عملکرد آنها، با همکاری دستگاه ها و نهاد های ذیربط.

۳- مدیریت ایجاد، توسعه، بهره برداری و نگهداری میدان ها و بازارهای ثابت و محله ای عرضه محصولات و فرآورده های کشاورزی، دامی، طیور و آبزیان و نظارت بر عملکرد آنها.

۴- انجام وظایف دبیرخانه ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت های شهری از قبیل نظارت بر فعالیت عوامل اجرایی، تشکیل پرونده، رسیدگی به اعتراض صاحبان مشاغل به نظریه شهرداری و ارجاع به کمیسیون مربوطه.

۵- مدیریت تهیه و اجرای طرح های موضوعی و موضعی ساماندهی مشاغل شهری در چارچوب طرح های جامع و تفصیلی شهری.

۶_مدیریت ایجاد و توسعه ی تاسیسات صنایع تبدیلی و تکمیلی لازم، به منظور نگهداری، ذخیره سازی، درجه بندی، بسته بندی و فرآوری و یا توزیع به موقع محصولات و فرآورده های کشاورزی، دامی، طیور و آبزیان و نظارت بر آنها.

۷_مدیریت ایجاد و بهره برداری از بازارچه های محلی موقت برای عرضه تولیدات صاحبان مشاغل خانگی، ساماندهی دستفروشان و فروشندگان و اهدا کنندگان کالاها.

۸- اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل استفاده شهروندان از مهارتهای فنی و تخصصی کارگران موقت و فصلی دارای مجوز از مراجع ذیصلاح.

۹- ایجاد سامانه آمار، اطلاعات و پایش مربوط به میادین و بازارهای میوه و تره بار و ارتباط با مراکز ذیربط.

۱۰- رعایت استاندارها، ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت ومحیط زیست در حوزه فعالیت های مرتبط با نیاز آنها.

۱۱- توسعه و استفاده از ظرفیت واقفین، خیرین، تشکل های تخصصی و حرفه ای، شرکت های تعاونی و خصوصی با رویکرد خرید خدمات، مشارکت و گذاری مدیریت واحدهای تحت مالکیت شهرداری به آنها.

۱۲- تعیین تکلیف و ساماندهی کشتارگاه های تحت مالکیت شهرداری بر اساس برنامه جامع، ساماندهی بهداشتی کشتارگاه های دام و ایجاد مراکز موقت عرضه بهداشتی دام در ایام و مناسبت های خاص با همکاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط.

۱۳- آموزش شهروندی و ارتقاء آگاهی های عمومی در زمینه ساماندهی مشاغل شهری، اصلاح الگوهای خرید، نگهداری و مصرف محصولات و فرآورده های کشاورزی و بستر سازی لازم بمنظور جلب مشارکت های عمومی با استفاده از ظرفیت شورای اسلامی شهر.

۱۴-ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به سایر شهرداریها، دهیاری ها، شهروندان، ارگانها، سازمانها، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی در خصوص ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی با اخذ تعرفه بهاء تمام شده خدمات.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار