اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
شوشان - نوید قائدی:

بی شک آموختن اساس تعالی و توسعه جوامع است. خداوند منان بیان داشته که انسان ها را در قالب گروه ها و اقوام مختلف آفریده و برای هر کدام فرستاده ای از جانب خود مبعوث کرده تا مسیر هدایت و رستگاری که هدف نهایی خلقت است را به آن ها تعلیم دهد.از این رو است که معلمی نزدیک شغل به انبیا الهی است.

البته تعلیم صحیح بدون تزکیه نفس میسر نیست و در لوای تزکیه و تعلیم است که در افراد رشد می یابند و انسان های بزرگ و متعالی نمایان می شوند.

در بررسی زندگی اکثر بزرگان ایرانی که امروز مایه مباهات ما هستند مشخص می شود که متاثر از آموزش و اخلاق معلمینی بوده اند که مسیر فکری و روحی آنان را تغییر و سبب موفقیت آن ها شده اند.

بهترین دوران عمر انسان ها در ایام درس و مدرسه و ارتباط معنوی با معلمان سپری می شود،بهترین خاطرات زیبا و نقش های ذهنی و حتی خلق و خوی انسان ها در همین ایام شکل می گیرد، نقش و تاثیر معلم در مسیر زندگی شگرف و بی بدیل است.

در این ایام خاص و شاید کم تکرار که ویروس کرونا تقریبا تمام مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل کرده، تقریبا تمامی معلمان دلسوز و مهربان از همان روزهای نخست تعطیلی آموزشگاه ها بیکار ننشستند و به لطف ارتباط های مجازی و شبکه ها با والدین و دانش آموزان مرتبط شدند و برنامه های آموزش و هدایت و راهنمایی و پیگیری خود را به پیش بردند.

گرچه به دلیل عدم تجربه مشابه شاید خدشه ای بر کیفیت ارتباط و آموزش بوده اما مهم احساس تعهد و دین معلمان بود که ارزش کار آن ها را مانند همیشه اثبات کرد که فردی که نام معلم را دارد بدون شک وظیفه و دین انسانی خود را انجام می دهد و دل در گرو ارتباط و مهر فیمابین خود و دانش آموزان می گذارد.

لذا به همت بلند معلمان ایران زمین، ضمن تقدیر از این انسان های مهربان و فرهیخته و دلسوز دست به دعا بر می داریم و برای سلامتی و طول عمر با عزت ایشان از درگاه خداوند منان التماس اجابت داریم،امید است با نمایش این مهربانی ها و ایثار خداوند تغییر تقدیر دهد و مانند گذشته صحت و سلامت را به جامعه ایرانی ما باز گرداند، ما هم قول دهیم قدر داشته های خود که همانا صحت و سلامت است را بیشتر بدانیم و بهتر از قبل با هم مهربان باشیم.
برچسب ها: نوید قائدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار