اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

امروز دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت اعلام نمود، آمار بهبود یافتگان به میزان 80% افزایش یافت و خدا را شکر که شاهد پیشرفت های چشمگیری در امر درمان هستیم.

به هرحال در فضای مجازی با یک روایت آموزنده روبرو شدیم؛ که فردی این گونه نقل می کرد؛ که نزديك به يك ماه است که مادر عروسم مبتلا به كرونا ویروس می باشد که حدود دو هفته بیهوش در ای سی يو بدون علايم حياتی ايست می كند و مجددا به حالت اول برمی گردد، البته، از زمان بستری شدن مادر عروسم، عده ای از دوستان و آشنایان وی، درمان با استفاده از پلاسما را به پزشک معالج وی پیشنهاد كردند، ولی آن پزشک به بهانه ی مخالفت رييس بيمارستان از تزريق پلاسما، خودداری می كرد !

تا این که پسر بنده، به رييس بيمارستان گفته بود، شما كه اميدی به برگشت بيمار نداريد، پس چرا، شانس تزريق پلاسما را از بیمار خود می گیرید.

به هر تقدیر رئیس بیمارستان، با وجود تعلل و اتلاف وقت، نهايتا، باتوجه به دلیل منطقی فرزندم و اصرار دیگر پزشکان، بدون توجه به محدودیت های پروتکلی ابلاغی، با تزريق پلاسما، به بیمار  موافقت می كند.

جالب توجه آنجاست، که عليرغم توجه درست به پروتكل تزريق، دو كيسه پلاسما را در فاصله ی زمانی ٤٨ ساعته به خاطر عدم اشنايی شان با اين كار ، انرا طی ٢٤ ساعت اول تزريق كردند و منتظر تغيير حال بیمار شدند و از سه شنبه ۸ اردیبشهت تا الان، که یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵ است، به لطف خدا از بيمارستان تماس گرفتند و با تعجب گفتند دستگاه هايی ای سی يو را از بيمار جدا كردند و اکنون وی بدون دستگاه دارد تنفس مي كند.

الغرض، نباید کادر پزشکی از ترس اين كه مسؤوليتی بيشتر از حد قانون بپذیرند زير بار برخی كارهای ابتکاری و تجربیات روش های درمانی، شانه خالی کنند.

حالیه، اگر كاری كه همان هفته اول می توانستند انجام بدهند را اعمال می کردند، شاید،  آمار فوتی ها، این قدر افزایش  نمی یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار