شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹

رئيس بيمارستان گلستان اهواز از نصب دستگاه پیشرفته اتو آنالیزر بیوشیمی در اين بیمارستان خبر داد.

دكتر حبیب حی‌بر در گفت‌وگو با  شوشان گفت: حرفه علوم آزمایشگاهی شغلی دشوار و سخت است و نیاز به دقت عمل زیادی دارد تا تشخیص بیماری‌ها به طور صحیح انجام شود. علاوه بر مهارت و دقت کارشناسان علوم آزمایشگاهی، وجود تجهیزات کارآمد و پیشرفته نيز از ضروریات مراکز علوم آزمایشگاهی است.

وي از آغاز به کار دستگاه اتوآنالیزر بیوشیمی با قابلیت انجام 250 تست به طور همزمان، در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.

حي‌بر با اشاره به تجهیر بیمارستان گلستان به دستگاه‌های پیشرفته علوم آزمایشگاهی در آینده نزدیک، تصريح كرد: دستگاه تجزیه‌گر بیوشیمی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور است و خصوصیاتی مانند اپراتوری آسان، خوانش غلظت‌های بیوشیمی تا مقادیر بسیار بالا، عدم انتقال آلودگی از نمونه به نمونه دیگر، قابلیت انجام تست‌های فوق تخصصی دارد.

رئيس بيمارستان گلستان اهواز با تاكيد بر اين‌كه دستگاه اتوآناليز بيوشيمي دقت و صحت بسيار بالايي دارد، خاطرنشان كرد: وجود این دستگاه در بيمارستان موجب افزایش رضایتمندی مراجعان به‌دلیل کاهش تاخیر در پاسخ‌دهی آزمایش‌ها خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاری دوره‌های بازآموزی روش‌های صحیح نمونه‌گیری، جمع‌آوری صحیح نمونه‌گیری، روش‌های خون‌گیری از قسمت‌های مختلف بدن و تشریح عروق بدن برای کارکنان درمانی بیمارستان گلستان افزود: این دوره‌ها برای افزایش مهارت و اطلاع از مباحث روز دنیا توسط اساتید برجسته مرکز آموزشی درمانی گلستان و با هدف افزایش رضایتمندی بیماران برگزار شده است.

حي‌بر با اشاره به روز بزرگداشت حكيم ايراني، سيد اسماعيل گرگاني و روز آزمايشگاه، گفت: پزشک نامدار ایرانی سیداسماعیل گرگانی که به نام پدر دانش علوم آزمایشگاهی معروف است، تشخیص‌های پزشکی خود را بر اساس مشاهدات آزمایشگاهی انجام می‌داد و تالیفات بسياري نيز در اين زمينه دارد. اهميت‌ حکیم گرگانی در طب از دو جنبه قابل بررسي است‌؛ نخست اينكه پس‌ از ابن‌سينا اولين‌ طبيبي‌ است‌ كه‌ همه فصول‌ پزشكي‌ را مورد بحث و گفت‌وگو‌ قرار داد و بر دانش‌ گذشتگان‌ افزود‌. دوم‌ اينكه‌ بخش‌ اعظم كتاب‌هاي‌ خود را به‌ زبان‌ فارسي‌ تاليف‌ كرده‌ كه‌ تا آن‌ زمان‌ كسي‌ به‌ اين‌ وسعت‌ به‌ تدوين‌ متون‌ پزشكي‌ به‌ زبان‌ فارسي‌ اقدام‌ نكرده‌ بود و كتاب‌هاي‌ وي‌ ذخيره اساسي‌ و ماندني‌ در علوم‌ پزشكي‌ و ماخذي‌ براي‌ اصطلاحات  اين‌ رشته‌ و حوزه‌هاي مربوط‌ است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار