اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مسئول کارگروه حفظ محیط زیست هیات کوهنوردی خوزستان گفت: هیات بهبهان با ایجاد پایگاه پشتیبانی در تنگه علمدار و اعزام مرتب نیرو جهت اطفای حریق، پا به پای جنگل‌بانان و نیروهای درگیر آتش‌سوزی هستند.
محسن خیراللهی گفت: خائیز یکی از بهترین مکان‌های کوهستانی استان خوزستان است که کوهنوردان استان و همچنین استان‌های همجوار خاطرات خوبی از صعودهای خود به این کوه زیبا که از نظر پوشش گیاهی، جانوری و آبی غنی است، دارند و همه به نوعی زمستان و تابستان خود را با خائیز طی می‌کنند.

وی بیان کرد: اگرچه شیوع کرونا نگذاشت که امسال کوهنوردان و مردم به وصال خائیز برسند اما این کوه در خاطره و اندیشه مردم است و جایگاه بالایی دارد. این‌که کوهستان زیبا و دل‌انگیز خائیز در استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در آتش بی‌مهری می‌سوزد، چه کسی می‌تواند بی‌خیال باشد؟ هر کس بتواند قطعا کوهنورد نمی‌تواند.

مسئول کارگروه حفظ محیط زیست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان عنوان کرد: کوهنوردان که طبیعت خائیز را حس کرده‌اند و لذت برده‌اند، شاید بیش از مردم دیگر بابت اتفاقی که در خائیز رخ داده است، ناراحت هستند.

وی افزود: پس از اتفاقی که برای خائیز رخ داد، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بهبهان نیز با ایجاد پایگاه پشتیبانی در تنگه علمدار پای کار آمد و برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فراخوان داد و این کمک‌ها توسط کوهنوردان جمع‌آوری شد تا به دست جنگل‌بانان، محیط‌بانان و نیروهای درگیر آتش‌سوزی برسد. در واقع کوهنوردان با تشکیل این پایگاه و همچنین اعزام مرتب نیرو جهت اطفای حریق پا به پای جنگل‌بانان، محیط‌بانان و نیروهای درگیر آتش‌سوزی هستند و خائیز را تنها نمی‌گذارند.

خیرالهی با بیان این‌که امروز تنگه علمدار مرهم‌دار خائیز است و امروز کوهنوردان پیشانی‌دار غیرت و وفاداری هستند، گفت: این تنگه زمانی محل استراحت کوهنوردانی بوده است که قصد صعود به خائیز را داشتند و اکنون همین تنگه، کمپ پشتیبانی از افرادی است که در حال کمک به خاموش کردن جنگل‌های خائیز هستند. کوهنوردان به دلیل ورزیدگی و آشنایی به مسیرها، در خط مقدم اطفای حریق و کمک‌رسان خوبی هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار