شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
از مرزبانان و خانواده های آنها که در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم موفق به کسب عنوان برتر شده اند، با حضور امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل شد.

به گزارش مهر ، در این مراسم که شامگاه جمعه برگزار شد، آیت الله دکتر "محسن حیدری" با تبرک هفته ناجا به تمام حافظان نظم و امنیت در کشور، اظهار کرد: موفقیت کارکنان مرزبانی در این دوره از مسابقان نشان دهنده علاقه و انس آنها با قرآن کریم است.

وی ادامه داد: تلاش ها و اقدامات عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان در راستای آموزش های قرآنی و همچنین اجرای نهضت بزرگ قرآنی در بین کارکنان رضایت بخش است.

این استاد حوزه علمیه اهواز، برگزاری مسابقات قرآن را نوعی استحكام‌ بخشی به پايه ‌های نظام اسلامی و مكتب تشيع دانست و گفت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبری فضای جامعه را قرآنی كنيم كه اوج فضای قرآنی در جامعه برگزاری مسابقات قرآن است.

همچنین پیش از این رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه این نهضت بزرگ قرآنی در راستای تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری اجرا شده است، عنوان کرد: طرح حفظ جزء30 قرآن کریم با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقاء بنیه دینی کارکنان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام"سید یعقوب طباطبایی" تصریح کرد: سهمیه مرزبانی خوزستان در جهت اجرای این طرح 870 نفر تعیین شده است اما با توجه به ظرفیت مناسب ما در زمینه آموزش و همچنین استقبال کارکنان و خانواده آنها، بیش از یک هزار و 500 نفر در قالب اجرای طرح نهضت بزرگ قرآنی به حفظ جزء 30 قرآن کریم می پردازند.

این کارشناس مسائل قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود، با بيان اينكه محور روابط انسانی در اسلام بر اساس آيه 90 سوره نحل «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ» گذاشته شده است، بیان كرد: در جامعه‌ ای كه قانون و حكم الهی جاری نباشد و قانون ‌های برآمده از هواهای نفسانی جای معنويات را بگيرد، هدف آفرينش محقق نمی ‌شود، چرا‌ كه انجام عمل صالح و پی ‌ريزی ايمان و اعتقاد در آدمی در مسير قسط و عدل و احسان معنا می ‌يابد كه وظيفه فعالان قرآنی شكستن سدهای «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» در جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خوزستان، با استناد به حديثی از امام رضا(ع) مبنی بر اينكه «اگر می ‌خواهيد هدايت شويد به قرآن تمسك جویيد» ادامه داد: تنها با نشر و گسترش آموزه ‌های قرآنی در جامعه است كه شياطين قدرت نفوذ بر انفاس و ارواح انسان ‌ها را نيافته و احكام و قوانين اسلامی و الهی جاری و ساری می ‌گردد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 13 نفر از کارکنان و خانواده های آنها که در موفق به کسب عنوان های برتر شده اند، تجلیل شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار