شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
اطلاع رسانی مصوبات موضوعی است که باید مورد توجه اعضای شورا قرار گیرد تا ابتکارات تازه آنها در برگزاری جلسات علنی و جلسات محله ای تکمیل شود و به بار بنشیند...
فیدوس نوشت: تقریبا 20 روز از اصلی ترین چالش شورای شهر آبادان یعنی انتخاب شهردار گذشته است و جلسات شورا جریان عادی خود را پی می گیرد. با این حال هنوز خبری از مصوبات و تصمیمات شورا برای شهر نیست. اگرچه شورای شهر آبادان رویکرد جدید و قابل تحسینی در برگزاری جلسات خود پیش گرفته؛ چندانکه بعضی جلسات آن علنی است و بعضی جلسات را در محلات مختلف شهر برگزار می کند، اما خروجی این جلسات یعنی مصوبات شورا به مردم اعلام نشده است. درواقع اصلی ترین فرآیند کار شورا هنوز انجام نشده، یعنی مردم هنوز نمی دانند درون شورا چه تصمیماتی برای شهر و مردم گرفته می شود. لذا اطلاع رسانی مصوبات موضوعی است که باید مورد توجه اعضای شورا قرار گیرد تا ابتکارات تازه آنها در برگزاری جلسات علنی و جلسات محله ای تکمیل شود و به بار بنشیند.

مثلا یکی از موارد تصویب شده در شورا افزایش بهای کرایه تاکسی و اتوبوس هاست، اما این مصوبه به طور عمومی اعلام نشده است. سخنگوی شورای شهر به پرسش فیدوس عدم اعلام مصوبات پاسخ می دهد.

هنوز مصوبه ای نداشته ایم

عبدالحسین مکوندی می گوید اعلام مصوبات پس از تایید نهایی فرمانداری صورت می گیرد.

وی توضیح می دهد: مصوبات بعد از تصویب در شورای شهر، به فرمانداری می رود تا در کمیته تطبیق بررسی شود و در صورت تایید در فرمانداری است که مصوبات شورا رسمیت می یابد و آنوقت می شود به بخش های مرتبط اعلان کرد. بنابراین تا وقتی مصوبه ای تایید نشده است نمی توانیم آن را اعلام عمومی کنیم چون تبعات دارد.

مکوندی در پاسخ به اینکه به این ترتیب کمیته تطبیق فرمانداری هنوز هیچکدام از مصوبات شورا را تایید نکرده است می گوید: ما تا به امروز فقط دو جلسه در شورا داشته ایم. و مباحث به گونه ای نبوده که خروجی آن تبدیل به مصوبه شود. اما در صورت تصویب نهایی حتما از طریق رسانه ها مردم را در جریان تصمیمات شورای شهر خواهیم گذاشت.

چرا ترک تشریفات مناقصه؟

در هفته گذشته موضوع ساخت پیست کارتینگ توسط یک پیمانکار بدون برگزاری مناقصه در شورا مطرح شد که به گفته سخنگوی شورا مورد تصویب قرار نگرفت. مکوندی اضافه کرد: این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون سرمایه گذاری شورا رفته و بعدد از آن هم باید مجددا به صحن علنی شورا بیاید.بنابراین ترک تشریفات مناقصه در این مورد تصویب نشده است.

وی در توضیح اینکه چرا چنین موردی برای تشریفات درخواست شده است می گوید: بعضی مواقع شهرداری به این امر مجبور می شود. ما البته از سازمان های بازرسی در این خصوص استعلام می کنیم و آنها را در جریان می گذاریم.

پیمانکاران برای بعضی از پروژه ها پیشقدم نمی شوند. در حال حاضر به گفته شهردار آبادان پروژه جداره سازی خیابان امام (ته لنجی ها) هم با عدم شرکت پیمانکاران در مناقصه روبروست. علت این است که بعضی پروژه ها از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین اعتبار می شوند و پیمانکاران چندان مایل به عهده گرفتن این کارها نیستند. شهرداری مجبور است پروژه ها را خرد کند و با قیمت های کمتر واگذار نماید یا به یک شکلی به پیمانکار واگذار کند.

مکوندی تاکید می کند که همه پروژه های شهرداری مناقصه دارند و هدف شورا هم این است که پروژه ها حتما از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار شوند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار