اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
شوشان - دکتر صباح مزبان‌پور :
(دانش تنها گنجی،که تمام شدنی نیست.)
سازمان ها و شرکت های موفق دنیا از اواسط ده ۱۹۹۰ دریافتند که سرمایه انسانی و فکری به عنوان دارایی های نامشهود به اندازه دارایی های مادی و فیزیکی و بلکه بیشتر در پیشبرد اهداف شرکت،حایز اهمیت می باشند.

افزایش سودآوری،رشد و توسعه سازمان ها،انعطاف پذیری در مقابل تحولات سریع تکنولوژی که رمز موفقیت شرکتهاست در نهایت بستگی به عملکرد مدیران و کارکنان دارد.

آموزش،بهترین،کم هزینه ترین و کوتاه ترین راهی است که سازمان ها می توانند دارایی ها نامشهود خود را افزایش داده و در فضای رقابتی کسب و کار موفق باقی بمانند، هر چند که در گذشته مدیران بر این باور بودند که عمده سرمایه گذاری در سایر امور مانند تبلیغات باشد، ولی اکنون بر این باورند که سرمایه گذاری بر منابع انسانی پایدارتر و مؤثرتر است.

هزينه‌اي كه سازمان ها بابت آموزش پرداخت می کنند به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت عدم آموزش بر آنها تحمیل می شود.

بنایراین موفقیت ترین کمپانی های دنیا بودجه های زیادی را جهت آموزش منابع انسانی خود در نظر می گیرند.

 از طرفی کارمندان با صلاحیت همیشه با صلاحیت باقی نمی مانند. مهارت ها رو به زوال رفته و ممکن است منسوخ شوند و لازم باشد مهارتهای جدیدی آموزش داده شود.

به عنوان مثال در گزارشی آمده که سازمان های بالای صد نفر مثل شرکت های "آی بی ام" و "اینتل" و "لاک هید مارتین"در یکی از سال های اخیر هر کدام سالانه بیش از سیصد میلیون دلار برای آموزش کارمندان خود هزینه می کنند.

هنر مدیریت در قرن بیست و یکم در این است که به همان میزان که مدیریت در قرن بیستم،بهره وری کارگران را تا پنجاه برابر کرد،بهره وری دانش کاران را افزایش دهد.(پیتردراکر)
سال هاست که مدیریت دانش به عنوان یک نوع آوری سازمانی مطرح شده و به درجه ای از بلوغ رسیده است که تشخیص اهداف،اصول،کاربردها و ابزارهای آن را امکان پذیر ساخته است.

مدیریت دانش،مفاهیم جدیدی را معرفی کرده که با بکار گیری آنها می توانیم سازوکارهایی را که سازمان ها در بکارگیری دانش و ارزش آفرینی مورد استفاده قرار می دهند، درک نماییم.

این کتاب دارای پنج فصل است که در کنار پرداختن به مفاهیم و کلیات مدیریت دانش، به مقوله های نظری نیز می پردازد.

در فصل اول این کتاب ابتدا به کلیات پرداخته شده و در فصل دوم به نظریه های مدیریت دانش
،فرآیند مدیریت دانش،عناصر و مزایای مدیریت دانش،روندهای موثر،عوامل موفقیت و موانع اجرای مدیریت دانش می پردازد.

در فصل سوم به مدل های مدیریت دانش می پردازد.

در فصل چهار و پنج این کتاب به اهمیت فرهنگ و ساختار سازمانی در رابطه با مدیریت دانش می پردازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار