شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
احداث مسیر ریلی شیراز به بندرعباس و شیراز به اهواز در دستور کار قرار دارد.
شوشان: احداث مسیر ریلی شیراز به بندرعباس و شیراز به اهواز در دستور کار قرار دارد.

مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن فارس در شیراز با بیان اینکه احداث مسیر ریلی شیراز به بندرعباس و شیراز به اهواز در دستور کار است، اظهار داشت: در آینده همچنین مسیر ریلی اقلید به یزد، شیراز به سیرجان (گل کهر) و شیراز به بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

میدان ورودی شهرک گلستان «راه آهن» نامیده شود

مدیرکل راه آهن فارس در ادامه خواستار آن شد که میدان ورودی شهرک گلستان به‌نام «راه آهن» نامگذاری شود.

وی افزود: ما از شهرداری شیراز تقاضا کردیم میدان روبه‌روی شهرک گلستان، که زیرگذر و پل از کنار آن عبور می‌کند به‌نام راه‌آهن نامگذاری شود.

انصاری اضافه کرد: نامگذاری این میدان باعث می‌شود که مردم اطلاع بیشتری از راه آهن پیدا کرده و همین موضوع رونق زیرساخت ریلی را در پی دارد که در توسعه فارس تاثیر‌گذار است.

لزوم احداث خط ویژه راه آهن به سه نقطه شیراز

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برای انتقال مسافران از سطح شهر شیراز به ایستگاه قطار و مسیر برگشت، مکاتبات بسیاری با تاکسیرانی و اتوبوسرانی داشتیم و خواستار آن شدیم که خط ویژه اتوبوس حداقل در سه نقطه شیراز راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: در این زمینه حتی حاضر هستیم بخشی از محوطه خود را برای احداث پایانه اختصاص دهیم.

انصاری در ادامه ابراز داشت: از طرف سازمان اتوبوسرانی آمدند و بازدید کردند و به دلیل اینکه شاید تعداد مسافر کافی نباشد، احداث ایستگاه را به آینده واگذار کردند.

وی همچنین تصریح کرد: بعدها اعلام شد که برای این منظور اتوبوس‌هایی که از مسیر راه‌آهن سیر دارند را مشخص می‌کنند و مقصد راه‌آهن را در تابلو درج کرده و ایستگاه موقتی به آن اختصاص می‌دهند.

انصاری ادامه داد: تاکسیرانی نیز به همین صورت از تاکسی‌های عبوری برای مقصد راه آهن استفاده می‌کند و یک خط آژانس ویژه نیز خود ما راه‌اندازی کرده‌ایم.

احداث ایستگاه راه آهن در صفاشهر و سعادت‌شه

این مسئول در ادامه گفت: دو ایستگاه جدید در صفاشهر و سعادت‌شهر در دست احداث است و پروژه آن بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا حدی وارد مدار شده و به زودی به طور کامل در خط قرار می‌گیرد.

انصاری ابراز داشت: تلفن چهار رقمی 1539 برای اطلاع‌رسانی مستقیم در مورد ساعت و زمان حرکت قطارها و سامانه پیام کوتاه 30001220206083 نیز برای ارائه نظرات مسافران به صورت پیامکی راه‌اندازی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار