اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید تنها از آموزش و پرورش انتظار داشت، گفت: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های متولی و غیرمتولی به مجموعه آموزش و پرورش کمک ‌کنند تا سریع‌تر به هدف نهایی دست پیدا کنیم.
کوروش مودت اظهار کرد: در مجموعه آموزش و پرورش، اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در طول سال تحصیلی حداقل ۱۸ طرح را با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در مدارس و در سه دوره تحصیلی اجرا می‌کند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان داریم، در طول سال تحصیلی طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را اجرایی می‌کنیم و اجرای این طرح‌ها منحصرا در هفته مبارزه با مواد مخدر نیست. با توجه به اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر تیرماه هر سال است و دانش‌آموزان در تعطیلات به سر می‌برند، لذا اجرای اصلی برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به آبان هر سال موکول کردیم. امسال نیز با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر را از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه شاد اجرایی و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برخی از طرح‌های آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: برای توانمندسازی دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود که از جمله مهم‌ترین طرح‌ها می‌توان به طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، طرح نماد، جشنواره نوجوان سالم و... اشاره کرد. طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) یکی از طرح‌هایی است که در اجرای آن تنها آموزش و پرورش دخیل نیست بلکه ۱۳ تا ۱۴ دستگاه همراه آموزش و پرورش هستند. هدف از اجرای طرح‌ها، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مودت ادامه داد: طرح دیگری که سالانه اجرا می‌شود، مداخلات روانی و اجتماعی است. این طرح دانش‌آموزانی که احتمالا دچار آسیب می‌شوند را شناسایی می‌کند؛ در صورت شناسایی این دانش‌آموزان خدمات اجتماعی و روانشناختی رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام پژوهشی در این زمینه، گفت: در یک کار پژوهشی، مناطق مختلف استان را از نظر نوع آسیب‌های اجتماعی شناسایی کردیم؛ این پژوهش در اولویت‌بندی دقیق برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید تنها از آموزش و پرورش انتظار داشت؛ دستگاه‌های متولی و غیرمتولی به مجموعه آموزش و پرورش کمک ‌کنند تا بتوانیم سریع‌تر به هدف نهایی دست پیدا کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار