شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
حکایت طنز سرقت و عدم سرقت مجسمه حافظ
سازمان زیباسازی ، روابط عمومی و شهرداری منطقه 3 زیر نظر شهرداری مرکز هستند. آیا اقدام شهرداری منطقه 3 خودسرانه بوده یا سازمان های شهرداری....
اختصاصی شوشان/ عزیز مرادی: روز گذشته موضوع سرقت مجسمه دو تنی حافظ در اهواز به یکی از مهمترین اخبار رسانه ها تبدیل شد و رسانه های محلی و پایتخت ، به تحلیل هایی در این زمینه پرداختند. برخی ها نوشتند که حکایت سرقت سریالی مجسمه های تهران در اهواز تکرار شده و برخی دیگر هم نوشتند که این موضوع مشکوک است و دست هایی پشت پرده این سرقت است.

در همین زمینه مدیرعامل زیباساری مصاحبه مفصلی با خبرگزاری فارس انجام داد و گفت که دو روز قبل سه مجسمه از مشاهیر ایران شامل حافظ، سعدی و مولوی را در مناطق مختلف اهواز نصب کردیم که این سه مجسمه هر سه از جنس سنگ بود ولی متأسفانه شب گذشته مجسمه حافظ از میدان کوروش شهر اهواز ربوده شده است.

وی گفت: قبل از نصب این سه مجسمه علاوه بر این که به استفتاء مقام معظم رهبری مبنی بر این که ساخت و نصب مجسمه‌های مشاهیر مشکلی ندارد، از بیت آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در اهواز نیز استفتاء گرفتیم که ایشان نیز نصب این مجسمه‌ها را بدون اشکال عنوان کردند و به این ترتیب این سه مجسمه مشاهیر را در اهواز دو روز قبل نصب کردیم و امروز با جای خالی مجسمه حافظ در میدان کوروش یا همان «کوی ملت» در اهواز مواجه شدیم که به نظر می‌رسد افرادی شبانه با استفاده از جرثقیل اقدام به سرقت این مجسمه یک تنی کرده‌اند.

اما امروز خبری دیگر از این مجسمه منتشر شد که از خبر دزیده شدن آن عجیب تر است . سایت شهرداری اهواز امروز به نقل از مدیر روابط عمومی نوشت : تنديس حافظ كه سه روز از نصب آن در خيابان دانيال كوي ملت مي گذرد ربوده نشده بلكه به دليل جانمايي نامناسب توسط عوامل شهرداري منطقه 3 جمع آوري شده است.

فرزين حاتمي گفت: با بررسيهاي بعمل آمده در خصوص نصب اين مجسمه، نصب آن در محل فعلي با عدم رعايت تناسب استقرار تنديس با محل جانمايي صورت گرفته بود. وي خاطرنشان كرد: سرقت تنديس حافظ تكذيب مي شود و اين تنديس در آينده نزديك پس از بررسي دقيق در محلي مناسب نصب خواهد شد.

حال این سوال پیش می آید که چگونه یک سازمان شهرداری از دزدیده مجسمه سخن به میان می آورد و مصاحبه های مفصلی در این زمینه انجام می دهد اما در کمتر از 24 ساعت ، روابط عمومی شهرداری این خبر را تکذیب می کند و می گوید که به دلیل جانمایی نامناسب توسط شهرداری منطقه 3 جمع آوری شده است.

سازمان زیباسازی ، روابط عمومی و شهرداری منطقه 3 همه و همه زیر نظر شهرداری مرکز هستند. آیا اقدام شهرداری منطقه 3 خودسرانه بوده یا سازمان های شهرداری همچون جزیره دور افتاده از یکدیگرند و خبری از تحولات ندارند. به قول حافظ ما هم همچون دیگران در این سرقت و عدم سرقت حیران مانده ایم !




مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
comment
0
3
comment چرا این همه در مصاحبه ها تناقض وجود داره؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
comment
0
3
comment ما نفهمیدیم ماجرا چی بود!!!
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
comment
0
3
comment ناهماهنگی بین سازمان های شهرداری مشهود است. یکی میگه سرقت شده یکی میگه نشده یکی دیگه میگه شده نمی خان اعلام کنن
comment
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment شهرداری واقعا اورگان عجیبیه اگه از کسی پول بخواد بیچارش میکنه تا پولو ازش بگیره اگه هم باید به کسی پول بده باز هم بیچارش میکنه تا پولشو بده القصه در هر دو صورت اگه سرو کات بیوفته با شهرداری بیچارهای .
یکشون خودم الان یک ساله از شهرداری منطقه3 طلبکارم هر وقت میرم میگن پول نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار