شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

نکات خرید سرور مجازی

سرور مجازی در بین سرورهایی قرار گرفته است که توانسته بخشی از دنیای اینترنت را اشغال کند. خرید سرور مجازی نیز همراه با خود نکات مختلفی را دارد که باید به تمامی آن ها توجه ویژه ای شود. این نکات از آن جهت اهمیت دارند که بتوانند وجود تمامی مشکلات شما را برطرف کنند. به همین علت از آنجایی که این موضوع بسیار قابل توجه می باشد قصد داریم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با نکات قبل از خرید سرور مجازی آشنا شوید.

نکات قبل از خرید سرور مجازی که اهمیت بالایی دارند

در هنگام خرید سرور مجازی باید موارد مختلفی را مورد توجه خود قرار دهید که در انجام فعالیت های خود به هیچگونه مشکل خاصی روبه رو نشوید و به کارهای خود سرعت العمل ببخشید. تمامی این معیارها اهمیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل انتخاب یکی از آن ها در اولویت قرار نمی گیرد و به هر کدام باید به میزان مشخصی توجه شود که به آن ها خواهیم پرداخت.


حافظه RAM

از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت حافظه RAM می باشد که انتخاب آن بستگی به این دارد که میزان فعالیت های شما به چه اندازه گسترده است. اگر این فعالیت های شما به میزان زیادی از حافظه احتیاج داشته باشید، باید گزینه هایی را انتخاب کنید که به بهترین صورت آن را برای شما فراهم می کند. همچنین هر اندازه حافظه شما افزایش پیدا کند، به همان اندازه نیز شاهد افزایش قیمت آن خواهید بود. پس از این موضوع نیز غافل نشوید.

میزان HDD

از دیگر نکات مهم قبل از خرید سرور مجازی این بوده که به میزان HDD خود توجه داشته باشید. هر سرور مجازی به صورت پیش فرض یک میزان HDD را به خود اختصاص داده است. به همین علت اگر این میزان نتواند مشکلات شما را رفع کند، باید دنبال حجم های بیشتری از آن باشید و این موضوع را ب شرکت هاستینگ مد نظرتان انتقال دهید.

پردازشگر یا CPU

هر مجازی سازی موظف است تا پردازشگرهای مختلفی را برای هر سرور مجازی تعیین کند که مقدار پردازش آن نیز کمتر از پردازشگرهای فیزیکی هستند. به همین علت احتمال دارد تا در هنگام انجام کار با مشکلات بزرگی روبه رو شوید. به همین علت باید این به شرکت های خدمات دهنده سفارش دهید تا پردازشگرهای قدرتمندی را برای شما فراهم کنند و ارائه دهند. این کار باعث خواهد شد تا کارهایتان نیز با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانید بهتر اطلاعاتتان را پردازش کنید.

موقعیت جغرافیای دیتاسنتر

موقعیت جغرافیای دیتاسنتر نیز اهمیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. به گونه ای که قبل از خرید سرور مجازی باید مشخص کنید حیطه فعالیتی شما در کدام کشور می باشد.

اعتبار شرکت های خدمات دهنده سرور مجازی

اعتبار شرکت دهنده سرور مجازی نیز تبدیل به یکی از اصلی ترین نکات قبل از نهایی کردن خرید شده است. شرکت هاستینگی که شما انتخاب می کنید، باید این قابلیت را داشته باشد تا یک روزمه ویژه را به شما ارائه دهد. همچنین از اعتبار بالایی بهره مند باشد و بتواند در قبال تمامی امکانات و خدماتی که در اختیار شما قرار می دهد، پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

این نکات ویژه را در انتخاب دیتاسنتر مناسب فراموش نکنید

اگر فراموش نکرده باشید به موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر اشاره شد و از اهمیت آن به شما مواردی را گفتیم. تنها این موضوع اهمیت ندارد و شما باید بتوانید گزینه های دیگری را نیز مور توجه خودتان قرار دهید که از آن ها می توان به امنیت یک دیتاسنتر اشاره کرد. به طور کلی برخی دیتاسنترها این قابلیت را دارند تا امنیت قابل قبولی را از خود به اشتراک بگذارند که از آن ها می توان به دیتاسنتر OVH اشاره کرد.

در رابطه با موقعیت جغرافیایی نیز موارد تکمیلی تری را بیان کرد. به عنوان مثال باید از کشوری بهره ببرید که بتوان بیشترین میزان ترافیک کاربران را با خود به همراه داشته باشد.

از دیگر موارد مهم در دیتاسنترهای سرور مجازی می توان به پشتیبانی از ترافیک وارز اشاره کرد که با نام ترافیک های غیر استاندارد نیز شناخته شده است. از این غیر استانداردها می توان به ترافیک های برنامه های کرک شده و همچنین ترافیک های تست نفوذ اشاره کرد. از این رو اگر در حوزه فعالیتی خود به هر کدام از این موارد نیاز پیدا کردید باید بدانید که آیا دیتاسنتر شما می تواند از آن ها پشتیبانی کند یا خیر.

جمع بندی

سرور مجازی یک فضای کوچک از دنیای اینترنت را برای خود کرده است که می تواند قابلیت های منحصر به فردی را برای کاربران از خود به نمایش بگذارد. خرید سرور مجازی می تواند شما را با این ویژگی ها آشنا کنید که برای شما بهره بسیار بالایی خواهند داشت. به همین علت پیش از هر چیزی باید به یک سری از نکات توجه ویژه ای را داشته باشید تا شاهد بهترین و البته سریع ترین عملکردها باشید. این موضوع اهمیت ویژه ای را به خود اختصاص داده است که در این مطلب به تمامی آن ها پرداختیم. از این رو از تاثیر هیچ کدام از آن ها عبور نکنید و به عنوان یک کاربر باید بدانید که سرور مجازی برای اینکه بتواند بهترین عملکردها را از خود به اشتراک بگذارد نیازمند تمامی آن ها است.

با این تفاسیر می توان اینطور برداشت کرد که هیچ یک از این موارد بر دیگری برتری ندارند و توجه به هر کدام از آن ها می تواند شما را به سمت یک تجربه کاربری ویژه بکشاند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار