اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر خواستار پرداخت حقوق قانونی خود و عملی شدن رای اداره کار شدند.
تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر، امروز (شنبه) برای مطالبات صنفی در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

یکی از کارگران این شرکت در تماس با ایرنا اظهار داشت: این تجمع به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن حق کارگران و عدم تمکین کارفرما از رای اداره کار است که به نفع کارگران صادر شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: شرکت کشت و صنعت کارون بیمه و بازنشستگی و سنوات کارگران را به طور کامل پرداخت نکرده، به همین دلیل کارگران شکایتی را در اداره کار مطرح کردند، حدود ۴۰۰ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون با این مشکل مواجه هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس رای اداره کار، شرکت کشت و صنعت کارون ملزم به پرداخت حق کارگران است اما این شرکت نه تنها به رای عمل نکرده، بلکه نماینده شورای کارگری این شرکت را نیز اخراج کرده است.

فرماندار شوشتر همچنین در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مذاکره با نماینده کارگران اظهار داشت: مقرر شده است که کارگران نماینده ای معرفی کنند و موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

حسین پنبه دانه پور افزود: طبق توضیحات نماینده کارگران، این تجمع برای همدلی با یکی از کارگران اخراج شده است که به آنها گفته شد از طریق شکایت به اداره کار موضوع را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: مساله شکایت کارگران از عدم پرداخت حق سنوات و بیمه بازنشستگی در این تجمع مطرح نشده اما در صورت نارضایتی کارگران از این موضوع، می توان آن را از طریق اداره کار پیگیری کرد.

شرکت کشت و صنعت کارون که در سال ۱۳۵۲ تاسیس شده، دارای ۲۵ هزار هکتار مزرعه نیشکر است. این شرکت در شمال خوزستان در مجاورت شهرستان‌های شوشتر، گتوند و دزفول قرار دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار