اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز:
مهران احمدی با اشاره به فوت یک دختربچه به علت غرق‌شدگی در جوی فاضلاب در کوی سیاحی گفت: غرق‌شدگی کودکان در فاضلاب تنها مربوط به اکنون نیست و در سال‌های گذشته نیز موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است.
مهران احمدی بلوطکی با تایید فوت یک دختربچه در جوی فاضلاب در کوی سیاحی، اظهار کرد: منطقه کوی سیاحی از جمله مناطقی است که شبکه فاضلاب شهری ندارد و ما بارها در مورد معضلات فاضلاب کوی سیاحی با استانداری، دادگستری، آبفا و... مکاتبه کرده‌ایم.

به گزارش شوشان به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی افزود: غرق‌شدگی کودکان در فاضلاب تنها مربوط به اکنون نیست و در سال‌های گذشته نیز موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است و شرکت آب و فاضلاب باید هر چه سریعتر به این معضلات پایان دهد.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یک سال گذشته شرکت آب و فاضلاب از محل اعتبارات نفت، قراردادی برای اصلاح شبکه فاضلاب بسته‌ است که اکنون پیمانکار در حال فعالیت است اما کار به کندی پیش می‌رود و تاکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

احمدی بلوطکی درخصوص علت غرق شدن این کودک در فاضلاب، بیان کرد: نبود شبکه فاضلاب در منطقه کوی سیاحی سبب شده است آب‌های سطحی در انتهای این منطقه در محلی که شکل کانال است جمع‌ شوند و اغلب کودکان در کنار این فاضلاب بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهالی منطقه از آب کانال برای خنک کردن گاومیش‌های خود استفاده می‌کنند و دام‌های آن‌ها از فاضلاب نیز استفاده می‌کنند، عنوان کرد: وجود فاضلاب در منطقه، سلامتی دام و اهالی را تهدید می‌کند. ما به عنوان متولی امر بهداشت تذکرات لازم را خواهیم داد اما رفع این معضل، خارج از حوزه اختیارات ما است.

احمدی بلوطکی گفت: اکنون در پیک بیماری التور هستیم و ادامه این روند خطر بیماری‌های پوستی و وبا را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان، بارندگی شدت و حدت فاضلاب را بیشتر و مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند، عنوان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب به پیمانکاری که اکنون در منطقه فعالیت می‌کند فشار بیارود که زودتر کار را تمام کند، تا دیگر شاهد اینگونه وقایع دردناک نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار