شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
چند اپیزود از انتخاب استاندار خوزستان
در صورت انتخاب یک استاندار غیربومی مطمئنا مردم اطمینان خود را به نمایندگان و سایر نخبگان خوزستان از دست خواهند داد...

اختصاصی شوشان / رحیم زبیدی

پرده اول

چندین ماه از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و هر روز استاندار یکی از استان ها از سوی وزارت کشور تعیین و معرفی می شود اما سهم خوزستان از این انتخاب ها فقط شایعه و حاشیه است. در همان اوایل ، وزیر کشور استان خوزستان را در اولویت های اول انتخاب مدیریت ارشد قرار داد اما متاسفانه این اولویت اول با گذر زمان و فرصت سوزی های عده ای ، به اولویت آخر تبدیل شده است.

پرده دوم

مسائل و اخبار مربوط به اصفهان به خاطر انتقال آب کارون و تلاش های مسئولین این استان برای خشک کردن کارون و سیراب کردن زاینده رود ، همیشه برای خوزستانی ها اهمیت داشته است. در هیاهوی لابی گری ها ، جدال ها و کشمکش ها بر سر انتخاب استاندار خوزستان، رسول زرگر استاندار اصفهان شد. دلیل این انتصاب برخورداري از سوابق اجرايي و موفق زرگر در زمينه تامين و مدیریت آب كشور بود. با آمدن زرگر بارقه هاي اميد در ميان مردم حاشيه رودخانه زاينده رود زنده و با انتصاب وی گام عملي براي پر آب شدن اين رودخانه برداشته شد. اخیرا نیز استاندار جدید در اولین اقدام خود به مدت 9 ساعت از تونل سوم کوهرنگ بازدید کرد و خواستار تسریع در روند انتقال آب کارون شد.

پرده سوم

سید شریف حسینی نماینده اهواز که خود یکی از گزینه های استانداری خوزستان بود دست به افشاگری زده و از پشت پرده تاخیر در انتخاب استاندار پرده برداشت. به گفته وی زیرآب زنی و تخریب گرینه های بومی از سوی برخی از خوزستانی ها علت تاخیر در انتخاب استاندار بوده است.

پرده چهارم

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون " جهت اطلاع " در اقدامی عجیب مقیمی را به عنوان گزینه اصلی وزارت کشور برای تصدی استانداری خوزستان برشمرد و نوشت : مطرح شدن نام محمد حسین مقیمی برای استانداری خوزستان انعکاس خوبی در بین نیروهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خوزستان داشته است! این روزنامه نوشت : مقیمی فردی با گرایشات اعتدالی است و از قدرت تعامل با همه شخصیت‌ها و جریانات سیاسی معتقد به نظام برخوردار است. بسیاری از خبرگزاری‌ها و ناظران سیاسی در خوزستان وی را به عنوان گزینه نهایی برای استانداری خوزستان مطرح می‌کنند.

پرده پنجم

بعد از روی کارآمدن دولت روحانی ، برخی خوزستانی ها که از جایگاه و مقامی برخوردارند به دنبال سهیم شدن در قدرت اند و به هیچ وقت قصد کوتاه آمدن و به تفاهم رسیدن بر سر انتخاب یک استاندار بومی و توانمند ندارند. همین امر موجب شده هر گزینه ای که از سوی یکی از محافل مطرح شود مورد تخریب گروه رقیب قرار بگیرد. تشتت و اختلاف نظرها موجب شده تا وزارت کشور خود شخصا برای مدیریت ارشد استان تصمیم بگیرد و احتمالا یک گزینه غیربومی را معرفی کند.

پرده ششم

تعیین استاندار غیربومی مطمئنا برای استان خوزستان با توجه به شرایط ویژه ای که دارد خسارت بار است. نگاهی بر عملکرد استانداران غیربومی خوزستان چنین نظری را ثابت می کند که استانداران غیربومی نتوانسته اند تاثیر چندانی در روند توسعه و پیشرفت استان ایجاد کنند و اکثرا نیز به حاشیه رفته اند. اکثر دلسوزان استان بر این باورند که استاندار بومی بر غیر بومی در شرایط برابر ارجحیت دارد.

در همین زمینه چند وقت پیش آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفته بود که قطعا اگر استاندار خوزستان فردی بومی و کارآمد باشد، بهتر از فردی غیربومی است. در استان افراد بومی وجود دارند که شایستگی استاندار شدن را دارند، اما باید ذره‌بین به دست گرفت و افراد ناشناخته را پیدا کرد.

پرده هفتم

برخی ها در عین شایستگی و توانمندی خود را به کناری کشیده اند و فقط هر از گاهی حرف می زند. این سخنان را بخوانید: " ما قیم نمی‌خواهیم و کسانی که در مرکز نشسته‌اند قیم مردم خوزستان نبوده و نمی‌توانند برای استان تصمیم بگیرند. متاسفانه عده‌ای که در بهترین شرایط آب و هوایی در حال گذران زندگی هستند می‌خواهند برای مردمی که در زیر آفتاب سوزان 50 درجه زندگی می‌کنند تصمیم گیری کنند.

این سخنان عبدالحسین مقتدایی یکی از گزینه های اصلی و بومی استانداری خوزستان است. همین فردی که چنین سخنی بر زبان آورده و نگران آینده استان است گفته است که به هیچ وجه استاندار خوزستان نمی شوم چرا که حاضر نیستم به کلاس اول برگردم ! وقتی گزینه ای توانمند و بومی چنین سخنی بر زبان می راند و حاضر به پذیرش مسئولیت نیست بنابراین نمی توان به تصمیم گیری کسانی که" در بهترین شرایط آب و هوایی زندگی می کنند و برای خوزستان تصمیم می گیرند " خرده گرفت.

پرده هشتم

در استان خوزستان افراد توانمند برای استانداری خوزستان کم نیستند. مطمئنا استاندار غیربومی به صورت طبیعی مدتی را صرف شناخت استان و نیروهای آن می کند و یک دوره طلایی را از دست می دهد. در صورت انتخاب یک استاندار غیربومی مطمئنا مردم اطمینان خود را به نمایندگان و سایر نخبگان خوزستان از دست خواهند داد چرا که ناتوانی آنان در انتخاب یک استاندار بومی توانمند از بین ده ها گزینه توانمند بومی مشخص خواهد شد.

پرده آخر

اختلاف نظرها و لابی گری ها و اتلاف وقت، ماحصلی جز تاسف و اندوه مردم خوزستان به دنبال نخواهد داشت ؛ تاسف به خاطر پیشرفت استان همسایه خوزستان و اندوه به خاطر تشنه شدن خوزستان با مدد تلاش های شبانه روزی استاندار اصفهان برای انتقال آب کارون و هزار تاسف و اندوه دیگر بابت پسرفت خوزستان در سایه اختلاف نظرها.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
7
comment ناتوانی نمایندگان به وضوح مشخصه
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
5
comment نمایندگانی که گاهی بیش از پیش مطمئن میشم همه چی براشون مهمه جز خواست مردم و پیشرفت استان .. نمایندگانی بی نهایت ضعیف .. گاهی فکر میکنم بریم پول بدیم به اصفهانیا بیان نماینده ما بشن !
comment
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
comment
0
2
comment تاوقتی نمایندگان غم مردم رانداشته باشند همین است وبس مردم برای این حضرات مهم نیستند اکثرا اهل لابی گری برای آینده خودشان هستن وتنهاهنرشان همینه که با پایتخت نشینها ارتباط تنگاتنگی ایجادکنند وبس
comment
الماسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
comment
1
2
comment همانگونه که جمعی از نخبگان بومی خاک زرخیز خوزستان در روزنامه عصر کارون بیانیه دادند به صراحت از دولت تدبیر و امید می خواهیم که به انتظارات مردم خوزستان مثل سایر استانها با انتخاب گزینه بومی استان احترام بگذاره و بخشی از توقعات به حق ما را پاسخگو باشه . اولین خواسته ما خوزستانیها انتخاب مدیران کارآزموده و لایق است و در صدر آنها استاندار فهیم و مردمی . از بین گزینه های مطرح بومی بلاشک گزینه ای در حد و اندازه جناب آقای دکتر جادری نخواهیم یافت .
انتخاب اصلح فقط و فقط دکتر جادری
comment
بخشنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
comment
0
0
comment باسلام
واقعا درست میگه آقای الماسی باتوجه به وجود گزینه ای مثل دکتر جادری چرا استان باید از وجود این فرد توانا محروم شود .
comment
حشمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment خلایق هرچه لایق
ضمنا اونایی که زیر آفتاب 50 درجه نیستن و به قول شما "قیم" به خاطر اینکه اگر بیان اسیر و قربانی پدیده شوم طایفه گرایی(به جای شایسته گرایی) میشن نمیان
آفرین بر آنهایی که اومدن و قربانی شدن و رفتن چون ثابت کردند به ما که "خلایق هرچه لایق" و رفتند و ریگر نمی آیند تا ما بمانیمو 4 حرفی که با ماست ا د ع ا (فقط ادعا)
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment واقعا خجالت بکش که نظر من رو انتشار ندادی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار