اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
استاندار از اتصال خط غدیر به رودخانه دز خبر داد:
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر EC آب خط غدیر به طور متوسط ۱۲۰۰ میکروموس بر سانتیمتر مربع است که با تامین آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر از رودخانه دز این شاخص به ۴۴۷ میکروموس بر سانتیمتر مربع خواهد رسید.
غلامرضا شریعتی امروز (۲۲ مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب با کیفیت به شهرهای مرکزی، جنوبی و غرب استان خوزستان در حال اجرا است، اظهار کرد: از آنجا که برای تکمیل این طرح، به حداقل ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصمیم گرفتیم با اجرای یک طرح میان مدت با اعتبار بسیار کمتر که کیفیت آب آشامیدنی را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد، با سرعت بیشتری آب مورد نیاز  مردم را تامین کنیم.

وی افزود: در قالب این طرح، آب رودخانه دز از میانه راه، به داخل لوله‌های طرح آبرسانی غدیر هدایت می‌شود. این طرح که اجرای آن از هفته گذشته با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان کلید خورده است، در مدت یک سال کمبود آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر را تامین می‌کند.

شریعتی بیان کرد: طرح غدیر به عنوان مهم‌ترین طرح آبرسانی خوزستان قرار است آب شرب و بهداشتی بالغ بر ۵۲ درصد مردم استان خوزستان، که جمعا ۲۶ شهر و ۱۶۰۰ روستا را شامل می‌شود، تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر حجم قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان از محل سد تنظیمی کرخه تامین می‌شود ولی با اجرای این طرح جدید، می‌توانیم از روخانه دز نیز برای تامین آب این طرح استفاده کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر آب شهرهای اصلی خوزستان از محل طرح غدیر تامین می‌شود ولی با جرای این طرح؛ تامین آب، پایدارتر از گذشته می‌شود.

وی گفت: طرح غدیر یکی از بزرگترین پروژه‌های آبرسانی در منطقه جنوب غرب آسیا است و پایان آن بستگی به تامین منابع این طرح دارد. با تامین بخشی از آب مورد نیاز از رودخانه دز، امیدوارم مشکل آب بسیاری از شهرها و روستاها، زودتر از زمان پیش‌بینی شده حل شود.

شریعتی افزود: در حال حاضر EC آب خط غدیر به طور متوسط ۱۲۰۰ میکروموس بر سانتیمتر مربع است که با تامین آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر از رودخانه دز این شاخص به ۴۴۷ میکروموس بر سانتیمتر مربع خواهد رسید و بسیاری از پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار