اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
رئیس آموزش و پرورش حمیدیه:
رئیس آموزش و پرورش حمیدیه گفت: دانش‌آموزان استثنایی به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر ناچار به ترک تحصیل هستند.
عزیز مزرعه اظهار کرد: در شهر حمیدیه یک پروژه آموزشی و در روستاهای آن نیز دو مدرسه در مقطع ابتدایی در حال ساخت هستند که امیدواریم این سه پروژه آموزشی ابتدای شهریورماه به بهره‌برداری برسند. این سه مدرسه هر کدام شش‌کلاسه هستند.

وی در خصوص کمبود فضای آموزشی در حمیدیه، افزود: کمبود فضای آموزشی در حمیدیه به ویژه در مقطع ابتدایی و هنرستان‌ کاملا محسوس است. خوشبختانه در روستاها با کمبود فضای آموزشی کمتری مواجه هستیم اما در شهر حمیدیه این کمبود وجود دارد. به گونه‌ای که در برخی از مدارس ابتدایی به منظور رفع کمبود فضای آموزشی، از مدارس به صورت دو شیفت استفاده می‌شود که در هر شیفت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز در یک ساختمان تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش حمیدیه ادامه داد: میانگین تعداد دانش‌آموزان هر کلاس به حدود ۳۵ نفر می‌رسد. در شهر حدود پنج مدرسه نیمه تکمیل وجود دارد که با وجود نیاز به فضای آموزشی بهتر است زودتر به بهره‌برداری برسند.

مزرعه با اشاره به نبود مدرسه استثنایی در مقطع متوسطه در این شهرستان، بیان کرد: حمیدیه فاقد مدرسه استثنایی در مقاطع متوسطه اول و دوم است. دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تنها تا مقطع دبستان درس می‌خوانند، در نتیجه به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر ناچار به ترک تحصیل هستند.

وی در پایان گفت: مراکز اختلالات یادگیری، مرکز مشاوره و پژوهش‌سرا نیز در حمیدیه وجود ندارد که این امر باعث شده است تا نیروهای انسانی نخبه و دانش آموزان مستعد به شهرستان اهواز مهاجرت کنند که برای جلوگیری از خروج دانش‌آموزان نخبه از شهرستان، نیاز است چاره‌ای اندیشیده شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار