شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۲

سدید نیوز نوشت : به گزارش خبرنگار ما تعدادی از روزنامه فروش ها در اعتراض به تغيير شکل و شرايط جديد کيوسک ها و نیز افزايش اجاره بهاي كيوسك ها، در مقابل شهرداري اهواز تجمع کردند.

يکي از اين کيوسک داران که بیش از 35 سال سابقه کار دارد، در توضيح شرايط جديد و اعتراض شان به خبرنگار ما گفت: طرح جدید ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی به هیچ وجه مورد موافقت ما نیست، چرا که درآمد حاصله از این شغل کفاف هزینه های شهرداری را نمی دهد. ضمن آن که کیوسک های جدید به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر فضای بسیار تنگ و آزار دهنده برای کیوسک دار، قابلیت عرضه ی نشریات را نیز ندارند.

یکی دیگر از کیوسک داران که 8 فرزند دارد و 38 سال است که با این شغل معاش خانواده اش را تأمین می کند نیز در اعتراض به بالابودن هزینه ی یکسان سازی کیوسک های مطبوعاتی معتقد است که درآمد یک کیوسک دار کم تر از آن است که بتواند بیش از 7 میلیون تومان را برای اجرای این طرح پرداخت نماید.

وی که نسبت به افزایش 100 درصدی نرخ اجازه کیوسک ها نیز معترض است، ادامه می دهد: قریب به چهل سال است که به کیوسک داری مشغول هستم اما نه بیمه شده ام و نه می توانم بازنشسته شوم، اگر شهرداری به فکر زیباسازی شهر است لااقل باید در پرداخت این هزینه ها تا حدی به ما کمک کند.

این گزارش همچنین به نقل از یک منبع آکاه حاکی از آن است که در پی اعتراض کیوسک داران، برخی از مسئولین مطبوعاتی استان به شهرداری اهواز مراجعه نموده و طی رایزنی های صورت گرفته، در نهایت مقرر شد که با ایجاد کارگروهی متشکل از مدیر صنف کیوسک داران، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه تن از اهالی رسانه و مطبوعات، نماینده سازمان بازرگانی، نماینده پارک ها و فضای سبز، نماینده سازمان میادین میوه و تره بار و نیز شهردار و یا نماینده ی شهرداری، طی چند جلسه به معضلات این قشر در اسرع وقت رسیدگی شود.

شایان ذکر است طی مذاکرات صورت گرفته با شهرداری، هرگونه برخورد با کیوسک داران اعم از فسخ قرار داد و لغو امتیاز آن ها تا پیش از برگزاری این کارگروه متوقف خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار