شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش شوشان، آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان شامگاه شنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که از 10 تا 13 مهرماه در شهرستان امیدیه برگزار شد، 10 گروه نمایشی از شهرهای اهواز، بهبهان، خرمشهر، بندرماهشهر و اندیمشک حضور داشتند که در نهایت دو نمایش برای حضور در جشنواره منطقه ای تئاتر معرفی شدند.

نمایش «شلب» از خرمشهر و نمایش «آرش و افشین» از بهبهان، دو اثر برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر استان خوزستان بودند.

این دوره از جشنواره تئاتر خوزستان با حضور مریم معترف، اصغر همت و محمد مهدی خاتمی داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: خوزستان از برترین های کشور در زمینه اجراهای عمومی است.

سید لطف الله سپهر افزود: از ابتدای امسال که فراخوان بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان خوزستان منتشر و در سراسر استان توزیع شد، 61 اثر از گروه‌های نمایشی به دبیرخانه جشنواره رسید که هیئت بازخوانی از میان آثار ارسالی هنرمندان خوب و پرتلاش استان 41 اثر را برای تولید و بازبینی معرفی کرد.

وی اضافه کرد: هیئت بازبینی جشنواره پس از دیدن نمایش‌های ضبط شده تعداد 14 نمایش را برای پنجمین همایش بزرگداشت تئا‌تر خوزستان با شعار «تئا‌تر برای همه» معرفی کردند که در ‌‌نهایت از این میان 10 اثر به بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به هدف از برگزاری این دوره از جشنواره، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با هدف برقراری ارتباط بیشتر میان مردم و تئا‌تر و بهره‌مندی از تولیداتی که متناسب با شرایط فرهنگی و هنری استان تولید شده، بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان را برگزار می‌کند.

وی خوزستان را در بحث اجراهای عمومی جزو استان‌های برتر در کشور دانست و گفت: ما جزو استان‌های برتر کشور هستیم که اجراهای عمومی را بر اساس برنامه ریزی مدونی پیش بردیم و این برنامه ریزی کمک کرده که اجراهای عمومی افزایش پیدا کرده و مردم با آخرین تولیدات هنرمندان استان آشنایی پیدا کنند، در بعد کیفی نیز شاهد ارتقاء سطح تئا‌تر استان بودیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار