اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان از رسیدن به تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت در میادین مشترک غرب کارون خبر داد.
غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح فاز اول نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون که به مناسبت هفته دولت به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به بار نشست.

وی گفت: اکنون دو فاز گازی این نیروگاه به بهره‌برداری می رسد. با توجه به نیاز استان در زمان پیک مصرف یکی از این فازهای گازی از حدود دو ماه قبل و با دستور آقای روحانی وارد مدار شد.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم فاز بخار این نیروگاه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. خطوط انتقال این طرح نیز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون، نیاز حال حاضر و همچنین نیاز توسعه‌ای غرب کارون را تامین می‌کند و این کار بزرگ، شرایط را برای سرمایه‌گذاری بهتر و استحصال نفت بیشتر در میادین مشترک نفت کارون محقق می‌کند.

استاندار خوزستان خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: در سال شروع دولت شما، تولید نفت از منطقه غرب کارون حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار بشکه نفت بود اما اکنون به تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت در این منطقه که یک میدان مشترک است، رسیده‌ایم.

شریعتی گفت: با طرح‌هایی که در دست اقدام بود و اگر شرایط نیز مثل دو سال پیش و پس از برجام ادامه می‌یافت، به تولید ۱.۲ میلیون بشکه در این منطقه می‌رسیدیم.

وی افزود: اکنون این طرح‌ها با منابع داخلی و با جدیت در حال پیگیری و انجام هستند و از این رو باید از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند، سپاسگزاری کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار