اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: وضعیت شیوع کرونا در برخی استان‌ها از جمله استان‌های همجوار خوزستان مناسب نیست بنابراین امکان دارد این شرایط برای ما هم پیش بیاید و نباید خودمان را فریب دهیم.
دکتر یوسف پریدار با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در منطقه تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از یک ماه پیش بار بیماری در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول کاهش یافته و اکنون بار بیماری در دزفول، یک‌پنجم دوره اوج بیماری است.

وی افزود: با این وجود، تا زمانی که مورد جدید بیماری داشته باشیم یعنی همچنان خطر انتقال بیماری و احتمال ورود به پیک بیماری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص وضعیت تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان گنجویان دزفول بیان کرد: سه بخش ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش‌های ICU این بیمارستان به ۵۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه نیاز به تخت‌های ویژه مقداری کاهش یافته است، در حال آماده‌سازی برای بازسازی یکی از این بخش‌ها هستیم. همچنین شش بخش تخت‌های عادی برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده که در حال حاضر در دو بخش عادی در حال ارائه خدمات به این بیماران هستند.

پریدار با اشاره به آمادگی برای ورود به فصل پاییز و احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کرونا گفت: در فصل پاییز احتمال گسترش بیماری کووید - ۱۹ و همچنین احتمال گسترش این بیماری با همزمانی آنفلوآنزا وجود دارد بنابراین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال برنامه‌ریزی هستند تا کمبودها رفع شود.

وی با بیان اینکه گردشگران زیادی به دزفول رفت و آمد می‌کنند، گفت: ویروس از طریق افراد آلوده که در جامعه حضور دارند منتقل می‌شود بنابراین هر چه گردشگری بیشتر باشد شانس انتقال ویروس نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بر اساس شدت قرنطینه‌سازی پس از دو تا سه هفته وضعیت بیماری نشان داده می‌شود به طور مثال اگر میزان قرنطینه‌سازی از ۷۰ درصد به ۱۰ تا ۲۰ درصد برسد یعنی مردم زندگی عادی خود را داشته باشند، بار بیماری ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد یعنی سه تا پنج برابر تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های بهداشتی باید با هم رعایت شوند، تاکید کرد: همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، رعایت آداب عطسه و سرفه، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب‌ و صابون و استفاده از ماسک باید مدنظر قرار بگیرد. اگر مردم رعایت نکنند وارد پیک بیماری می‌شویم. اکنون وضعیت شیوع کرونا در برخی استان‌ها از جمله استان‌های همجوار خوزستان مناسب نیست بنابراین امکان دارد این شرایط برای ما هم پیش بیاید و نباید خودمان را فریب دهیم؛ رعایت نکنیم گرفتار خواهیم شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار