شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

درب فلزی از آن چیزهایی است که سال‌هاست در کوچه و خیابان‌های شهر دیده می‌شود و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها بخواهد جای خود را به چیز دیگری بدهد.

گرچه برخی از ساختمان‌های شیک و مدرن برای درب لابی خود به سراغ درب‌های ضد سرقت رفته‌اند، هنوز هم برای خانه‌های ویلایی و درب ورودی حیاط ساختمان، درب فلزی مناسب‌ترین و پرکاربردترین گزینه به شمار می‌آید.

اما یک درب فلزی برای خانه‌های ویلایی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در ادامه مطلب می‌خواهیم همه‌ چیزهایی را که یک درب ویلایی را به یک درب خوب و عالی تبدیل می‌کند، موشکافی کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک درب فلزی خوب

1- امنیت و استحکام:

هنوز هم مهم‌ترین عامل قدرت‌نمایی یک درب ویلایی، استحکام آن است. درب فلزی باید مثل یک نگهبان خوب، محکم و استوار جلوی ورودی خانه بایستد و از هر نوع ورود ناخواسته جلوگیری کند. اصولاً مهم‌ترین دلیلی که باعث شده درب‌های فلزی پرکاربردترین درب ورودی خانه‌های ویلایی باشند همین موضوع است. برای استحکام بیشتر درب لازم است از ورق‌هایی ضخیم‌تر استفاده شود و ضمن به‌کاربردن پروفیل‌های فولادی قوی‌تر، به جوشکاری محکم قطعات هم دقت شود.

2- زیبایی

امروزه بیشتر چیزهایی که در گذشته تنها کاربرد ایمنی داشتند به ابزاری تزیینی هم تبدیل‌شده‌اند. درب ورودی ساختمان‌ها یکی از همین چیزهاست که امروزه نقش بزرگی در زیبایی یک عمارت بر عهده دارد.

دیگر مثل قدیم نیست که یکی دو طرح مشخص برای درب‌های ورودی وجود داشت و خریدار باید از بین این طرح‌های محدود یکی را انتخاب می‌کرد. امروزه درب‌های ورودی به شکل‌های بسیار متفاوتی ساخته می‌شوند و تلاش سازندگان بر این است که درب‌های کوچه شبیه یکدیگر نباشند.

در هنگام خرید درب‌های ورودی می‌توانید طرح‌های متفاوت و بی‌نظیر را ببینید و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی که برازنده خانه زیبای شما باشد.

3- دوام

یکی از مشکلاتی که برخی درب‌های فلزی با آن روبرو هستند مسئله زنگ‌زدگی است. خوردگی و فرسایش این درب‌ها باعث می‌شود تا از عمر مفید آن‌ها کاسته شود و به‌تدریج هم زیبایی آن‌ها خدشه‌دار شود و هم از استحکامشان کاسته شود.

استفاده از فولاد مقاوم و رنگ‌کاری حرفه‌ای درها باعث می‌شود خطر خوردگی و زنگ‌زدگی از بین برود و درب ورودی سال‌های سال خدمتگزار خانه باشد.

4- هماهنگی با دیگر اجزای ساختمان

یکی از نکاتی که افراد صاحب‌سلیقه در هنگام خرید درب ورودی ساختمان به آن توجه می‌کنند، هماهنگی درب ورودی با دیگر اجزای ساختمان است. درب ساختمان باید با توجه به هویت ساختمان خریداری و نصب شود. مثلاً اگر قرار است ساختمان یک ساختمان کلاسیک به نظر برسد بهتر است درب آن هم با طرح‌های کلاسیک ساخته شود. اگر ساختمان می‌خواهد به عنوان یک ساختمان مدرن و آخرین‌مدل مطرح شود، باید دربی برای آن سفارش داد که این هدف را تأمین کند.

یکی از کارهایی که البته بیشتر در مورد خانه‌های نوساز یا در حال بازسازی کاربرد دارد این است که همه بخش‌های مرتبط مثل سردر، نرده دیوار، حفاظ پنجره و درب ورودی با هم سفارش داده شود و از طرح‌هایی هماهنگ برای همه آن‌ها استفاده شود.

5- استفاده از قفل و یراق مناسب

قفل، لولا ، دستگیره و مانند این‌ها اگر خوب باشند دو فایده مهم در پی دارند. از یک‌سو استفاده از درب را راحت و آسوده می‌کنند و از سوی دیگر عمر مفید درب را هم افزایش می‌دهد.

لولای خوب باعث می‌شود تا در هنگام باز و بسته شدن درب، نه سروصدای اضافی تولید شود و نه لرزش‌های نامناسب.

قفل خوب هم عامل مهمی است که امنیت درب را بالا می‌برد. باز کردن قفل‌های باکیفیت بسیار دشوارتر از قفل‌های معمولی است و اگر ناممکن نباشد قطعاً نیازمند صرف زمان زیادی است و از هر کسی برنمی‌آید.

آیا از درب فلزی در ویلای پیش‌ساخته هم استفاده می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید ویلای پیش‌ساخته سازه‌ای است که ظاهری کاملاً شبیه به ویلای معمولی دارد اما در ساخت آن به‌جای استفاده از آجر و ماسه و سیمان از قطعات پیش‌ساخته استفاده شده است.

نکته مهم در این زمینه این است که درب ورودی ویلاهای پیش‌ساخته هیچ تفاوتی با درب‌ ویلاهای معمولی ندارد و باید از همان درب فلزی برای ورودی این املاک استفاده شود. همان‌طور که گفته شد درب فلزی از استحکام بالایی برخوردار است و باعث افزایش امنیت ساکنین ویلاهای پیش‌ساخته خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار