شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

شوشان/ روزنامه شرق نوشت: اولین بار نیست که آرام و ساکت درمقابل وزارت نفت تحصن می کنند تا شاید گلایه خود را به گوش مسوولان نفتی برسانند. بیش از 50نفر هستند و درمیان آنها کمتر جوانی دیده می شود. گرد پیری بر سرشان نشسته و با نگرانی هرازگاهی نگاهی به تابلو وزارت نفت می اندازند تا شاید مسوولی از پشت میز بلند شود، به طبقه همکف بیاید و جوابی به آنها بدهد. اما معلوم نیست مسوولان نفتی از شرمساری قدم به طبقه همکف نمی گذارند تا شاید چشمشان به چشم کارکنان بازنشسته پالایشگاه نفت آبادان نیفتد یا دلیل محکمه پسندی برای این اعتراض نمی بینند که بخواهند پاسخی برای آن داشته باشند.

اغلب این مدیران بازنشسته همان کسانی هستند که در زمانی که پالایشگاه آبادان زیر بمباران های دشمن قرار داشت، ایستادند و نفت را به بنزینی تبدیل کردند که خودروهای خط مقدم از آنها تغذیه می کردند. این بازنشستگان روز گذشته درمقابل وزارت نفت تحصن کردند تا در سکوت خود به در اختیارنداشتن خانه های سازمانی پس از بازنشستگی خود اعتراض کنند. اگرچه معتقدند که این خانه ها باید در اختیار نیروهای جوان نفتی قرار بگیرد و این چرخه از ملزومات استخدامات نفتی به دلیل محدودبودن خانه های سازمانی است اما ادعا می کنند که برخی از این خانه های سازمانی پس از اسباب کشی آنها در اختیار برخی از قاضی های دادگستری آبادان و برخی از مدیران نهادی خاص قرار گرفته در حالی که این خانه ها حق کارکنان نفتی است.

بر این اساس طبق قانون، وزارت نفت باید 10هزارو700 دستگاه خانه را واگذار کند که از این تعداد هشت هزارو200 دستگاه تاکنون به فروش رسیده که بر اساس آمار 55درصد از خانه های سازمانی موردنظر به کارکنان غیرمرتبط با وزارت نفت واگذار شده است. بر اساس این گزارش در حال حاضر پالایشگاه آبادان 10هزارو700واحدمسکونی در اختیار دارد که باید در اختیار کارکنان این پالایشگاه قرار بگیرد در حالی که بازنشستگان این پالایشگاه معتقد هستند تعدادی از این خانه ها به غیرنفتی ها داده شده است. به گفته این بازنشستگان، مدیران سابق نفت به آنها وعده ارایه وام بلاعوض و زمین در جهت حفظ رفاه زندگی آنان را داده بودند که این امر نیز محقق نشده است. اما نه تنها این مصوبه اجرایی نشده بلکه این بازنشستگان نیز به دستور مسوولان نفتی وقت از خانه های خود بیرون شدند.

این در حالی است که تعدادی از شاغلان و بازنشستگان پالایشگاه آبادان فاقد مسکن هستند و می توان با این تعداد از خانه های سازمانی که طبق قانون باید به کارمندان و بازنشستگان نفت واگذار شود آنها را صاحب خانه کرد. در این راستا در اردیبهشت سال 87، برمبنای ماده هشت قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن خانه های سازمانی باید به بازنشستگان پالایشگاه آبادان واگذار می شد. همچنین محمود احمدی نژاد در تاریخ سوم خرداد 90 و 19 دی 91 در زمان افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان و واحدهای افزایش تولید بنزین این پالایشگاه بر واگذاری این خانه ها به کارمندان و بازنشستگان نفت تاکید کرده بود. همچنین وزرای نفت دولت دهم طی شش نامه مبنی بر فروش خانه های سازمانی به قیمت کارشناسی به ساکنان آنها دستور داده است. اما در حال حاضر با روی کارآمدن دولت یازدهم هنوز اظهارنظر جدی درخصوص تعیین وضعیت بازنشستگان پالایشگاه نفت آبادان صورت نگرفته و موضع این وزارتخانه در این خصوص شفاف و روشن نیست.

در حالی که بسیاری از مدیران ارشد نفتی در این روزها همان کسانی هستند که تا چندماه پیش در فهرست همین بازنشستگانی قرار داشتند که از رفاه کامل بهره مند نبودند و با مشکلات بازنشستگی دست به گریبان بودند. در این میان باید دید مسوولان جدید خانه شیشه ای نفت چه تصمیمی برای کارکنانی می گیرند که موی خود را در نفت سفید کرده اند؟


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
comment
0
0
comment خیلی زیبا نوشته بود بالاخره یکی پیدا شد که بفهمه واقعا این بازنشستگان چه روزهاییان داشتند و چه زحمتهایی کشیدند ولی افسوس که آنکسهایی که باید بفهمند متوجه نمی شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار