اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
شوشان / یوسف مداحیان:

از زمان شیوع کرونا و اجباری شدن ماسک، به ‌سختی می‌توان افراد را تشخیص داد، مگر اینکه از روی صدا و یا معرفی خودشان. ما مردم مدت ‌هاست که از هم دیگر بیگانه شده‌ ایم مدت ‌هاست که از همدیگر دور و دورتر شده‌ایم در این روزها بسیاری از مردم خودشان را در خانه قرنطینه کردند. کمتر بیرون می‌روند و بیشتر در خانه نشسته‌اند.

دورکاری می‌کنند و ارتباطاتشان عمدتاً به پیام‌ رسان‌ها و شبکه‌ های مجازی محدود شده است، خیلی بیشتر ازآنچه پیش از شیوع کرونا شاهدش بوده‌ایم.

به‌ راستی چرا بااین‌همه محدودیت‌ها ماهیت ما انسان‌ها به سمت‌وسوی تفکر و انسان‌دوستی گرایش پیدا نکرد و همچنان خطا پرستی را دنبال می‌کنیم. به‌راستی ناکامی و عشق و تنگدستی همدیگر را چرا درک نمی‌کنیم.

ماسک‌ها حجابی شدند بر صورت‌ها از برای عدم شناسایی همدیگر، شاید از برای خطاهای انسانی بیشتر، اگر چنین روندی ادامه‌دار باشد و مثلاً بیش از یک نسل طول بکشد، احتمالاً باعث تحولاتی بزرگ در نحوه شکل‌گیری مفاهیم ما خواهد شد.

مفاهیم ما از بسیاری از خاستگاه‌های بدنی و ملموسشان تهی می‌شوند، حالتی دوبعدی به خودشان می‌گیرند، آدم‌ها را فقط به‌عکس نمایه‌هایشان (پروفایل) و نوشته‌هایشان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواهیم شناخت.

بهوش باشیم ماهیت ما انسان‌ها در حال تغییر است و این تغییربسیارخطرناک است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار